Pojedini korisnici PayPal-a iz BiH žale se da već određeno vrijeme ne mogu da prebacuju novac na svoj bankovni račun sa ovog popularnog servisa za kupovinu i plaćanje.
Jedan Banjalučanin za Mondo tvrdi da PayPal koristi već sedam godina, kako za kupovinu, tako i za prodaju na eBay-u. Međutim, od decembra nema mogućnost da prebacuje novac na svoj bankovni račun, s obzirom da mu je kartica blokirana.
"To mi stvara velike probleme, s obzirom da mi taj dostupan novac sada ne koristi ničemu. Niti ga mogu prebaciti nekome od prijatelja, niti ga mogu koristiti za kupovinu preko еbaya. U suštini, kao da nije moj. Već nekoliko mjeseci čekam da se taj problem riješi. Kome god sam se obratio, upiru prstom u drugu stranu. PayPal mi je rekao da kod njih ne postoji problem, sve uplate koje sam pokušao odbila je moja banka. S druge strane, u banci mi kažu kako nije problem ni do njih, nego do Vise", priča ovaj Banjalučanin koji je klijent Raiffeisen banke.
Tvrdi da su mu iz banke odgovorili da Visa ne želi nikome da objašnjava zašto je kartica blokirana, nego da je to jednostavno tako - blokirano iz sigurnosnih razloga.
"Tražio sam neka dodatna pojašnjenja i rekli su mi da postoji mogućnost da Visa blokira određene kartice koje se koriste za neke nelegalne radnje, poput kockanja preko interneta i sl. Naravno, nisam ništa od toga koristio, a i da jesam, valjda bi trebalo da bi daju objašnjenje da je kartica blokirana iz tog razloga", rekao nam je ovaj Banjalučanim.
Od korisnika PayPal-a saznajemo da su im pojedinim bankama pojasnili da se radi o sigurnosnim ažuriranjima kod Vise i da je to razlog blokiranja kartica, dok u nekima tvrde da je Visa blokirala sve kartice u BiH.
Iz PayPal-a ističu da korisnici računa iz BiH nisu u mogućnosti da koriste njihove usluge za slanje novca.
"Banke nam nisu dale dale zeleno svjetlo za proširenje naših usluga na duže vrijeme. Moramo pregovarati sa centralnom bankom prije nego što ponudimo punu uslugu. Ne želimo da naši korisnici iz BiH trpe. Molimo da budite strpljivi, jer mi i dalje pregovaramo sa lokalnim bankama o najboljim mogućnostima za naše kupce", odgovorili su iz PayPal-a našem sagovorniku iz Banjaluke.
Pojedini korisnici internet foruma navode da su im matične banke tražile izvode za PayPal u 2018. godini radi navodne provjere finansiranja terorizma i pranja novca. S druge strane ima i onih koji kažu da su pozvani na informativni razgovor u banku.
I dok jedni imaju problem nekima PayPal radi.
"Servis koristim normalno, nikakvih problema nisam imao. Uplate mi normalno liježu, iako sam nedavno dobio novu karticu, s obzirom da mi je stara istekla. Uglavnom, sve radi kako treba", kaže Sarajlija Faruk Hadžić, dugogodišnji korisnik PayPal-a.
U pokušaju da razriješimo dilemu oko slanja i primanja novca sa ovog servisa u BiH kontaktirali smo i nekoliko banaka.
"Kada je riječ o uplatama s PayPal na kartične račune, na strani Raiffeisen banke ne postoje ograničenja. Razlog neuspjelih transakcija može biti politika kartičnih organizacija ili
kompanije PayPal. Klijenti koji imaju probleme u realizaciji ovih transakcija se mogu upitom obratiti banci, kako bi im nakon izvršenih provjera bila obezbijeđena konkretna povratna informacija", kažu u Raiffeisen banci.
U Novoj banci takođe pozivaju klijente da im se jave sa konkretnim problemima.
"Obzirom da konkretnije obrazloženje nije dao ni PayPal, a klijenti su pokušavali sredstva povući na više načina, putem platnih kartica različitih banaka u BiH, smatramo da bi PayPal moguće mogao razjasniti uzrok. Kao napomenu navodimo da se sredstva mogu povući sa PayPal naloga na VISA electron ili kreditne kartice, u okviru dozvoljenih dnevnih i mjesečnih limita, uglavnom početkom mjeseca ukoliko nije drugačije naznačeno u samim postavkama naloga, a onda koristiti putem kartice", rekli su u ovoj banci.
Prema podacima Centralne banke Bosne i Hercegovine vrijednost transakcija koje su protekle godine realizovane karticama u zemlji i inostranstvu iznosila je oko 9 milijardi KM.