Na konkursu za radno mjesto nasavnika srpskog jezika u srednjoj školi u Vlasenici prednost dobila kandidatkinja sa najlošijim prosjekom ocjena.
Konkurs za prijem radnika u Srednjoškolski centar ''Milorad Vlačić'' Vlasenica još jednom pokazao kako Pravilnik za prijem radnika u srednje škole omogućava manipulacije, pa tako lošiji kandidat za prosvjetnog radnika može dobiti prednost u odnosu na boljeg, a da sve bude ''po pravilima''.
Na konkursu u pomenutoj srednjoj školi prva na listi bila je Tatjana Golijanin sa prosjekom ocjena 6,75, ali sa ''sjajnim'' ocjenama tokom testiranja i intervjua.
Ona je zbog toga iza sebe ostavila druge kandidate za posao sa boljim prosjekom ocjena, a na drugom mjestu rang liste završila je Andrea Rajković, sa prosjekom 9,67, više bodova na osnovu radnog staža i više bodova na osnovu boravka na birou. Međutim na famoznom testiranju i intervjuu duplo lošije je ocijenjena od Golijaninove.
Andrea Rajković je i objavila rang listu na društvenim mrežama.
"Pravilnik o kriterijumima i proceduri prijema u radni odnos u srednjoj školi u RS" kao kriterijume za bodovanje prilikom utvrđivanja liste kandidata za prijem u radni odnos u školi navodi: 1. prosjek ocjena koji je kandidat ostvario tokom studiranja; 2.vrijeme provedeno na evidenciji nezaposlenih lica koju vodi Zavod za zapošlјavanje za područje jedinice lokalne samouprave gdje je nezaposleni kandidat prijavlјen; 3. rezultati ostvareni na intervjuu i testu; 4. dužina radnog staža.
Međutim, bez obzira na prosjek ocjena, vrijeme provedeno na birou ili dužinu radnog staža, intervju i testiranje tj. bodovi osvojeni u ovom dijelu procedure lako mogu ''poništiti'' bodove ostvarene u drugim kategorijama.
Pitanja za testiranje priprema stručni aktiv škole. Ukoliko nema stručnog aktiva ili profesora koji predaje nastavni predmet za koji se raspisuje konkurs, pitanja priprema stručni saradnik škole, a ukoliko nema stručnog saradnika, pitanja priprema profesor tog predmeta iz druge osnovne ili srednje škole.
Kako se navodu i ''Pravilniku'' Intervju se obavlјa u cilјu procjene profesionalnih karakteristika, iskazanih sposobnosti i kompetencija kandidata koji je pristupio intervjuu. Intervju se sastoji od tri pitanja i svaki član komisije postavlјa po jedno pitanje svakom kandidatu,na osnovu kojeg se utvrđuje opšti utisak. Kandidatima koji pristupe intervjuu obezbjeđuje se jednako vrijeme za predstavlјanje. Razgovorom sa kandidatima utvrđuju se vještina komuniciranja, interes, profesionalni cilјevi, stavovi i motivacija kandidata za rad u školi,I dodatno znanje I vještine.
Kandidat na intervjuu može da ostvari najmanje 1 bod, a najviše 6 bodova.