Uprkos nedavnoj tvdnji Volkswagena da je njegov prvobitni "svi modeli električni do 2030" plan sada fleksibilan, prvi čovjek te kompanije tvrdi da će elektična verzija Golfa GTI biti znatno bolji sportski automobil od svojih prethodnika
Kako se segment električnih automobila nakon smanjenja ili ukidanja državnih subvencija za njihovu nabavku u određenom broju zapadnih zemalja, ali i nedovljno brzog razvoja infrastrukture za punjenje baterija, posljednjih mjeseci suočava sa padom popularnosti, to i proizvođači ponovo preispituju svoje strategije daljeg razvoja.
Tako je Audi prošle nedelje predstavionove potpuno električne modele A6 e-tron serije, koji su gotovo trenutno stekli epitet "najboljeg električnog Audija do sada".
Par dana kasnije iz matične mu kuće Volkswagen stigla je vijest prema kojoj je ambiciozni plan "svi modeli električni do 2030" (u slučaju Audija do 2033) naprasno postao – fleksibilan.
To znači da gigant iz Volfsburga, ali i drugi veliki proizvođači motornih vozila, sve više uviđaju da će automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na tržištu ostati duže nego što se to prvobitno očekivalo. Ali da se od baterija i elektro motora neće odustati tek tako...
Potvrda prethodne rečenice dolazi upravo od generalnog direktora drugog najvećeg proizvođača automobila na svetu Tomasa Šefera, koji je, u intervjuu za portal Motor1 Italia, rekao da Volkswagen neće odustati od elektrifikacije jednog od svojih najlegendarnijih modela – Golfa GTI.
Šefer, štaviše, Šefer ističe da će električni GTI biti još bolji automobil od svojih benzinskih prethodnika! Budući GTI će imati znatno unapređenu platformu i mehaniku, što će omogućiti veći stepen dorade i podešavanja ogibljenja u odnosu na benzinske verzije:
"To će za rezultat imati", istakao je prvi čovek VW-a – "Golf GTI koji je još uzbudljiviji za vožnju!"
Električni Volkswagen ID.GTI Concept, koji je od prvog pojavljvanja viđen kaoelektromotorni naslednik legendarnog uličnog trkača, prvi put je predstavljen na Sajmu mobilnosti u Minhenu krajem prošle 2023. godine.
Riječ je konceptu zasnovanom na manjoj mehaničkoj platformi u odnosu na dimenzije aktuelnog benzinskog Golfa, namjenjenoj za budući serijski ID.2 (električni pandan modelu Polo), odnosno VW ovde nije koristio platformu većeg modela ID.3(e-pandana Golfu).
Koncept Volkswagen ID.GTI, prema nezvaničnim informacijama, ima oko 220, ili nešto više, konjskih snaga, a u proizvodnji bi se mogao očekivati od 2028. godine.
(MONDO)