• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

400km na struju, ostatak na benzin: Hibridi već sljedeće godine postaju bolji od elektromobila?

Autor Dušan Volaš

Čak i da je realno 100 ili 150 kilometara manja, autonomija koju nove kineske baterije donose hibridnom pogonu otvara nove mogućnosti prevoza u bliskoj budućnosti

 Hibridni pogon baterije veći domet Izvor: BYD

Najveći proizvođač baterija za električna vozila na svijetu, kineski CATL, predstavio je svoj najnoviji proizvod koji bi mogao da donese pravu revoluciju u segment automobilskog tržišta koji posljednjih godina i tako sve više dobija na popularnosti.

Riječ je o modelima na hibridni pogon, koji kombinuju klasičan pogon sa unutrašnjim sagorijevanjem i elektromotore, donoseći prednosti iz oba svijeta pod istu haubu.

Isključivo električni pogon hibridi uglavnom koriste na kraćim destinacijama i u gradskoj vožnji, a baterije kojima raspolažu obično im daju autonomiju od 50 ili 70, pa do 100 – 120 kilometara.

Sada bi, međutim, to moglo da se promijeni, budući da CATL tvrdi da njihove nove Freevoy Super Hybrid Battery vozilima sa plug-in hibridnim pogonom omogućavaju vožnju na struju do čak 400 kilometara.

Izvor: CATL

To je zaista impresivna brojka, čija autonomija je u rangu nekih modela "čisto" električnih automobila. Treba, međutim, imati u vidi da je riječ o mjerenju po kineskim standardima čiji je rezultat vjerovatno malo preambiciozan i donekle trijumfalistički predstavljen.

Ali čak i da je realno 100 ili 150 kilometara manja, ovolika autonomija je svakako je impresivana za hibridni model, i u kombinaciji sa SUS motorom, otvara nove mogućnosti prevoza u bliskoj budućnosti.

280 kilometara za 10 minuta punjenja

Za izradu novih Freevoy Super Hybrid baterija korišćena je inovativna "pametna" tehnologija, odnosno novi materijali za izradu katoda, kao i novo jedinjenje upotrebljeno kao elektrolit visokog napona. Dodat je i tanki nano zaštitni sloj, koji treba da spriječi neželjene reakcije tokom ekploatacije baterija.

CATL tvrdi da, osim značajno veće autonomije kretanja kao glavne karakteristike, nova baterija podržava tehnologiju brzog punjenja koja vozačima omogućava da je za 10 minuta na punjaču dopune za novih 280 kilometara vožnje.

Izvor: CATL

Inovatina tehnologija kontroliše punjenje baterije 40 odsto preciznije nego kod ranijih baterija, pa vozači mogu da računaju na to da će moći da koriste više električne energije za pokretanje vozila tokom njenog ukupnog vijeka trajanja.

A da nova baterija nije nešto na šta će se dugo čekati govori informacija iz Kine da su je neki proizvođači već prihvatili kao rješenje za svoje nove hibridne četvorotočkaše. Čak 30 novih modela sa hibridnim pogonom, proizvođača Chery, GAC, Geely, Voyah i drugih, koji na tržište izlaze sljedeće 2025. godine, koristiće novu Freevoy Super Hybrid bateriju.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:35
Najmanja baterija na telefonu - veličina kreditne kartice
Izvor: Kurir
Izvor: Kurir

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop