Najveći svjetski tehnološki giganti od danas moraju da djeluju protiv postavljanja nelegalnih sadržaja na svjetsku mrežu radi zaštite evropskih korisnika interneta, pošto je na snagu stupio novi zakon EU.
Zakon o digitalnim uslugama (DSA) primorava tehnološke kompanije da bolje kontrolišu sadržaj da bi zaštitile evropske korisnike od dezinformacija i govora mržnje.
Takođe se zahtijeva da kompanije budu transparentnije kada je riječ o svojim uslugama, algoritmima i načinom na koji se obavljuju ciljani oglasi.
Prva faza uredbe stupila je na snagu danas i pogađa 19 "veoma velikih" digitalnih platformi, uključujući mreže društvenih medija, veb stranice i onlajn prodavce sa najmanje 45 miliona aktivnih korisnika mjesečno u EU.
To su "Alibaba Aliekspres", "Amazon stor", "Epl epstor", "Buking", "Fejsbuk", "Instagram", "Gugl mape", "Gugl plej" i "Gugl šoping", "Linkedin", "Pinterest", "Snepčet", "Tiktok", "Tviter" /sada "Iks"/, "Vikipedija", "Jutjub", "Zalando", kao i "Bing" i "Gugl" pretraga.
Mnogi unutar EU i izvan bloka nadaju se da će DSA biti primjer za druge zemlje da preduzmu slične mjere i uvedu veći regulatorni nadzor nad velikim tehnološkim firmama.
"Ove sistemske platforme igraju veoma, veoma važnu ulogu u našem svakodnevnom životu i zaista je sada vrijeme da Evropa, za nas, postavi svoja sopstvena pravila", saopštio je komesar EU za industriju Tijeri Breton.
(MONDO)