Flaša vode od 0,25 litara u našim kafićima košta 1,5 KM, što znači da je za litru potrebno šest KM, gotovo kao za tri litre benzina.
Tokom prošle godine u BiH je uvezeno vode u vrijednosti od oko 20 miliona KM. Međutim, to što je konkurencija velika nije uticalo na smanjene ovog artikla.
Gordana Bulić, iz Saveza udruženja potrošača BiH, kaže da voda kao proizvod ne bi trebalo da bude skupa, ali da na cijenu utiču troškovi proizvodnje, pakovanja, kojem se posvećuje sve veća pažnja, te transporta, prečišćavanja i slično.
"Upravo cijenu tih dodatnih troškova plaća krajnji potrošač", kaže Bulićeva za "Euro Blic" i dodaje da je cijena na našem tržištu nelogična.
"Uprkos velikoj konkurenciji cijena flašice vode u marketima iznosi oko 0,80 KM, kao da između proizvođača postoji neki prećutni dogovor, a ne mogu nikako svi imati iste troškove", kaže Bulićeva.
Ona ističe da se može postaviti pitanje cijene kafe u kafani kada se uzme u obzir koliko se od jednog kilograma može napraviti kafa.
"Cijena kafe se kreće od jedne do 2,5 KM i ugostitelji je računaju u zavisnosti od toga koliko se prodaje ovaj napitak i kakvu klijentelu žele privući", kaže Bulićeva.
Mesud Lakota, direktor Udruženja potrošača "Eurobih", rekao je da je liberalizacija tržišta dovela do veće konkurencije koja bi trebalo da rezultira smanjenjem cijena.
"Međutim, kod nas se zbog raznih lobija i interesnih grupa to nije desilo. Veliki igrači drže monopol i diktiraju cijene koje su neopravdano velike u odnosu na naš standard", rekao je Lakota za "Euro Blic" i dodao da je kod nas luksuznija roba jeftinija na ono osnovno kao što su hrana i voda.
"Razvijene zemlje su uredile tržište i oporezovale luksuz, zato imaju realne cijene, dok su kod nas prenapuhane", kaže Lakota.