BiH se našla rame uz rame sa Amerikom i to, nećete vjerovati, po nečemu dobrom! Na vrhu liste zemalja sa najviše frilensera društvo nam prave Srbija, Makedonija, Jamajka, Armenija, SAD i Crna Gora.
Sjedinjene Države imaju najveći broj "frilensera" - 558 hiljada, od kojih je 13,90 odsto ili 77 hiljada bilo aktivno u protekla tri mjeseca. Slijedi Indija sa 145 hiljada "slobodnjaka" (od kojih je 14 odsto bilo aktivno u posljednja tri mjeseca) i Filipini sa 162 hiljade.
U smislu popularnosti internet frilensinga na 1000 ljudi, rezultati sajta analyticshelp.io pokazuju da je ova vrsta zaposlenja najrasprostranjenija u Srbiji gdje ima 3.52 frilensera na 1000 stanovnika.
Srbiju prati Makedonija sa 3.41 frilensera na 1000 ljudi, Jamajka sa 2.43 i Armenija sa 2.18 osoba na 1000 stanovnika.
Sjedinjene Države su na 5. mjestu sa 1.72 frilensera na 1000 ljudi, dok su Crna Gora i Bosna i Hercegovina na 6. i 7. mjestu sa 1.58 i 1.55 "slobodnjaka" na 1000 stanovnika.
Iz ove mape možemo vidjeti i da je digitalni frilensing najrašireniji na Balkanu, u istočnoj Evropi i među zemljama sa engleskog govornog područja - SAD, Kanada, Australija, Novi Zeland, Velika Britanija i Irska.
Osim ovih zemalja, frilensing je dosta prisutan i u Portugalu, Islandu, Filipinima, Jermeniji i Gruziji.
Zemlje poput Indije, Rusije, Pakistana i Bangladeša, iako imaju veliki broj frilensera, u poređenju sa njihovom populacijom, broj na 1000 ljudi je relativno nizak, pa možemo da zaključimo da frilensing tamo nije toliko popularan.
Kada je riječ o najpopularnijim kategorijama, vidimo da su najpopularniji pojmovi web, mobilni i razvoj softvera, dizajn i kreativnost, pisanje i administrativna podrška.