Uskoro vozna linija za Beograd i Zagreb.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Uskoro vozom iz Banjaluke u Beograd i Zagreb?

Autor mondo.ba
Autor mondo.ba

U "Željeznicama RS" ozbiljno razmišljaju o obnovi putničkog saobraćaja iz Banjaluke za Zageb i Beograd.

Šri Lanka, Azija
Šri Lanka, Azija
Izvor: Guliver/Getty Images/Solovyova

Prije više od stotinu godina iz Banjaluke se vozom moglo stići čak do Pešte ili Beča, danas samo do Sarajeva, Doboja ili Novog Grada, ali u “Željeznicama RS” kuju planove da se obnove linije prema komšinskim prestolnicama.

U "Željeznicama RS" kažu da je putovanje vozovima ponovo in: komfornije je, ekološki prihvatljivije i jeftinije od drugih vidova prevoza. Stoga su počeli pregovore sa Hrvatskim Željeznicama o mogućnosti obnove linije Banjaluka – Zagreb, piše "Srpskainfo".

Ako pregovori uspiju, vozovi bi prema Zagrebu ponovo mogli juriti najstarijom prugom u BiH, prugom Banjaluka – Dobrljin. Ta dionica izgrađena je još 1872. godine za vrijeme Otomanske imperije, koju neki zbog toga zovu i "turska pruga".

Voz za Beograd, koji je, uz povremene prekide zbog ratova saobraćao više od osam decenija, ukinut je 9. decembra 2012. godine, a kako sada stvari stoje, ova linija neće biti uskoro obnovljena. Stara trasa, preko istočne Hrvatske, ne dolazi u obzir, ali je u planu da vozovi iz Banjaluke za Beograd idu prugom preko Tuzle i Zvornika.

"Starom trasom preko Hrvatske, voz bi dva puta prelazio državne granice, što znatno usporava saobraćaj. Ukoliko bi voz išao preko Tuzle, to bi značilo samo jedan prelazak granice i to sa Srbijom, a zahvaljujući specijalnim paralelnim vezama RS i Srbije, granična procedura bi u putničkom saobraćaju mogla biti pojednostavljena", kaže v.d. direktora "Željeznica RS" Zoran Ilinčić.

Da bi se to ostvarilo valja rekonstruisati tunel "Križevići", dug skoro pet kilometara, koji je prilagođen samo za prevoz tereta, a ne i za putničke vozove.

Formirana je radna grupa, koja treba da snimi situaciju u ovom tunelu i izračuna koliki bi bili troškovi rekonstrukcije tunela, objašnjava Ilinčić.

Većina pruga u BiH, pa i ona koja Banjaluku povezuje sa Beogradom, izgrađene su u doba socijalističke Jugoslavije, omladinskim radnim akcijama. Prvom akcijom, odmah poslije Drugog svjetskog rata, izgrađena je pruga Brčko – Banovići, potom je uslijedila izgradnja pruge Šamac – Sarajevo i na kraju, za Banjaluku najbitnijeg pravca, pruge Doboj – Banjaluka, koja je završena 1951. Godine. U akcijama je učestvovalo skoro pola miliona mladića i djevojaka, koji su radili besplatno, ali udarnički, pod sloganom “Mi gradimo prugu, pruga gradi nas”.

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE

loader