• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ludi Japanci: Izvinite zbog poskupljenja

Autor mondo.rs

Toga ima samo u Japanu! Rukovodioci kompanije za proizvodnju sladoleda, Akagi njugio, pojavili su se na nacionalnoj televiziji, s tužnim izrazom lica, kako bi se izvinili za poskupljenje popularnog sladoleda za - manje od 10 dinara.

Ovaj brend, popularan kod miliona dece u Japanu, povećao je u petak cenu svog sladoleda na štapiću "gari garikun" prvi put za četvrt veka, prenosi agencija Frans pres.

Izvinjenje zbog poskupljenja
Izvor: YouTube

Inflacija pojede najviše 1% godišnje

Kako je moguće da nešto ne poskupi četvrt veka, pitanje je na koje odgovor daje krivulja kretanja japanske inflacije. "Veliku" inflaciju Japanci su poslednji put imali 1991. godine, ali je u nekoliko godina spala sa 3,3% na minus 0,1% 1995, da bi se sledećih 18 godina ekonomija borila sa deflacijom. U periodu 1995-2013, Japqanci su imali opšte povećanje cena veće od 1% samo 1997. i 2008. godine. Prvih meseci 2016. godine zabeležena je inflacija od 0,8 %.

Ovakav potez je usledio posle višegodišnje deflacije i pada cena u Japanu, navodi AFP.

U strahu od reakcije javnosti, japanska kompanija je preduzela preventivni korak i izvinila se u okviru jednominutne reklame koja je u petak i subotu prikazana na jednom japanskom kanalu sa nacionalnom frekvencijom.

To izvinjenje ujedno je bila i odlična reklama jer snimak je imao više od 900.000 pregleda na Youtubu.

Klip prikazuje rukovodioce kompanije u krupnom kadru, skrštenih ruku, dok stoje ispred sedišta kompanije, koje je oko 75 kilometara udaljeno od Tokija. Kamera zatim prelazi na oko 100 zaposlenih koji prave naklon, što je, kako navodi AFP, čin pokajanja u Japanu.

Nakon toga se pojavljuje tekst na ekranu, na kom piše: "Držali smo cenu 25 godina, ali smo je sada podigli sa 60 jena (58,5 dinara) na 70 (68,3 dinara)", navodeći kao razlog rastuće troškove.

Javna izvinjenja nisu neuobičajena među japanski, kompanijama, ali je ovaj video među najneobičnijim načinima na koji je jedna kompanija zatražila oproštaj.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE