Svjetski dan muškaraca, koji se obilježava 19. novembra, u subotu će prvi put biti obilježen u RS, s ciljem naglašavenja pozitivne uloge muškaraca u društvu.
Kampanju „Bijela vrpca – Muškarci u borbi protiv muškog nasilja nad ženama“ i „Porodica bez nasilja“ Džender centar Vlade Republike Srpske kontinuirano provodi od 2008. godine u periodu od 25.novembra - 10. decembra.
Ministar porodice, omladine i sporta RS Nada Tešanović, koja je i predsjednik Savjeta za borbu protiv nasilja u porodici, rekla je da Savjet radi na izradi i usaglašavanju akata sa svim konvencijama koje su donesene na nivou Evrope i svijeta, dodavši da je u pripremi novi Zakon o zaštiti od nasilja, koji će omogućiti da žrtve dobiju sigurniju zaštitu i mjesto.
Direktor Policije RS Gojko Vasić istakao je da se nasilje mora prepoznati dok je u začetku, te da se moraju preduzeti aktivnosti na suzbijanju nasilja u njegovoj ranoj fazi.
"Ljudi se moraju edukovati da se iskontrolišu u određenom momentu, kako ne bi izvršili akt nasilja", rekao je Vasić.
Iz Džender centra su poručili da je kampanja "Bijela vrpca" namijenjena isključivo muškarcima i predstavlja najveći javni pokazatelj da su muškarci spremni da okončaju nasilje nad ženama, a da se nošenjem bijele vrpce obavezuju da nikada ne počine, opravdaju ili prećute nasilje nad ženama i djevojčicama.
Direktor Džender centra Spomenka Krunić izjavila je da, prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, na godišnjem nivou ima više od 350 prijava nasilja, a da na SOS liniji godišnje bude više od 3 300 poziva u vezi nasilja u porodici. "U posljednjih 11 godina počinjeno je 108 ubistava u porodici, a od toga je 60 ubijenih žena žrtava nasilja u porodici", navela je Krunićeva.
Ključni partner u ovogodišnjoj kampanji "Bijela vrpca" su Bokserski klub "Slavija" Banjaluka, sa kojim je Džender centar Vlade Srpske danas potpisao Memorandum o saradnji. Poruka ovog kluba, kojom muškarci kažu ne nasilju nad ženama, glasi "Snaga nije nasilje".
Aktivnosti tokom kampanje provodiće se širom Srpske, a osim dijeljenja letaka, postera, plakata, 10.000 bijelih vrpci i promocije putem video spota, održaće se i niz okruglih stolova, predavanja i tribina.
(Srna/MONDO)