Drekavac, koji je, navodno, donedavno boravio u drvarskim šumama, opasno prijeti da postane turistička atrakcija u BiH.
![Drekavac oživljava turizam u BiH?! Drekavac oživljava turizam u BiH?!](https://static.mondo.ba/Picture/8766/png/za-vesti.png)
Stručnjaci iz oblasti turizma mišljenja su da bi dolazak zainteresovanih za priču o drekavcu obogatio ovdašnju turističku ponudu, ali i privuklo turiste ne samo iz regiona, nego i šire, pišu "Nezavisne novine".
"Današnji turisti su mnogo aktivni, željni avantura, pa tako bi sama pomisao na ovo mitološko biće kod njih sigurno probudila interesovanje. Jednostavno, turisti su takvi, i svaka nova atrakcija za njih bi bila privlačna", kazao je Slaven Jelić, diplomirani ekonomista, smjer turizam i hotelijerstvo, dodajući da su bh. turizmu potrebne nove i privlačne atrakcije, jer turisti to traže i žele.
On navodi da je možda i drekavac jedna od njih, ali se mora iskoristiti na pravi način da bi se stvorila zanimljivost koja bi unaprijedila bh. turizam.
"Kada to postane atrakcija, treba da se radi na izgrađivanju brenda, mora da se napravi dobar ambijent oko same atrakcije da bi se prepoznala stvarna vrijednost, a sigurno da je našoj zemlji svaki novi brend dobro došao", poručio je Jelić.
Sa njim se slaže i Marija Knežević, dekan Fakulteta za turizam u Banjaluci, koja kaže da bi mitološko biće lako moglo postati zanimljivo turistima, te ne vidi razlog za suprotno. Strani turisti, navodi ona, traže čuda i rizične stvari koje im podižu adrenalin, a ako je Rumunija zemlja vampira, poručuje ona, zašto BiH ne bi bila zemlja drekavaca?!
"Religiozni turizam jača pa priča o drekavcu na ovim prostorima može predstavljati aktuelan pristup savremenoj turističkoj ponudi, koja je u svijetu jako tražena", dodaje ona.
Međutim, ima i onih koji smatraju da to nije tako te da drekavac ne može tako lako postati turistička atrakcija u našoj zemlji.
"S obzirom da se radi o seoskim glasinama, smatram da ovo mitološko biće ne može postati turistačka atrakcija. Postoji mogućnost sa se drekavac kao mitološko biće, bez obzira na činjenice, interpretira kroz različite medije i na taj način dobije neku vrstu i turističke vrijednosti", mišljenja je Mladen Šukalo, turizmolog, koji smatra da trenutna lokalna medijska pompa nije dovoljna da se jedno ovakvo biće profiliše kao turistički proizvod ili brend, nego da je za to potrebno puno više vremena, ulaganja i aktivnosti.
U Turističkoj organizaciji RS kažu da se mitovi u turizmu, kao što je mit o drekavcu, koriste kao zabava ili dopuna nekog turističkog mjesta i da kao takvi rijetko mogu sami bez dopunskog sadržaja privući veći broj turista.
Pjesme o drekavcu!
Na Internetu su se pojavile i pjesme o drekavcu, za koje kažu da su veoma slušane.
Vojin Bašić, predsjednik Lovačkog udruženja u Drvaru, kaže da je čuo jednu od tih pjesama i dodaje da je ona veoma slušana u Drvaru i okolini.
"Pretpostavljam da će biti turista koji će željeti da posjete Drvar, kao mjesto na kojem je drekavac obitavao. Rado ću primiti svakog ko bude zainteresovan za obilazak šume koja je mjesecima bila stanište legendranog bića", poručio je Bašić.
(MONDO)