Kako da izliječite nesanicu? Psiholog otkrio besplatnu tehniku: 2 stvari će vas osloboditi briga, spavaćete kao beba | MONDOBA

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Vrlo lako!

Kako da izliječite nesanicu? Psiholog otkrio besplatnu tehniku: 2 stvari će vas osloboditi briga, spavaćete kao beba

Autor Maja Gašić
Autor Maja Gašić

Vrlo jednostavna terapija koja će vam pomoći da se riješite problema sa nesanicom, ali i nekih životnih problema.

Izvor: iStock/Getty Images Plus/AndreyPopov

Najčešći uzrok nesanice su stres i anksioznost. Aktivna briga zbog budućnosti ili problemi iz prošlosti ne nam daju mira i ometaju san.

Američki klinički psiholog Majkl Brajs preporučio je jednostavnu tehniku koja će vam pomoći da se uveče umirite i utonete u san, sve što vam je potrebno jesu papir i olovka.

Specijalista savjetuje da vodite dnevnik svakog dana prije spavanja. Preporučuje da krajnje iskreno zapisujete sve ono što vas brine.

Anksioznost i stres

Bes, razdražljivost i frustracija su prirodna reakcija psihe na stres iz okoline, podsjeća Brajs. Neophodno je da naučite kako da ih se osloboditie bez štete po sebe i druge. Najlakši način je da podijelite ova negativna osećanja sa svojim dnevnikom.

Korist od zapisivanja ovih emocija je dvostruka, napominje psiholog. Ne samo da ćete se tako osloboditi negativnih emocija nakupljenih tokom dana, već će vam to pomoći i da pronađete način da riješite probleme u budućnosti, analizirate svoje greške i napravite strategiju kako da se ponašate i šta da promijenite.

Psiholog preporučuje da vodite takav dnevnik dva do tri sata prije spavanja. To će vam dati vremena da se oslobodite svih uznemirujućih misli.

Dobrota i radost

Upravo suprotan način koji ima isti efekat jeste zapisivanje svih dobrih stvari koje su se dogodile tokom dana. Psiholog u ovom slučaju savjetuje da stavite na papir sve na čemu ste drugima zahvalni, sva pozitivna iskustva i to će vam pomoći da brže zaspite i bolje sagledate probleme.

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop