Pretraživač i browser koji bi trebalo da štite privatnost korisnika čine to, izgleda, selektivno.
Kompanija koja se redovno hvali zaštitom privatnosti korisnika krajem maja je ozbiljno stavila na test njihovo povjerenje.
Osnova poslovanja DuckDuckGo je pretraživač koji na osnovu pretraga ne pravi profile kako bi ih naknadno prodao oglašivačima.
Osim toga, u ponudi je i browser za mobilne platforme (na desktop verziji se radi) sa enkripcijom, blokiranjem kolačića, tracker-a itd.
Istina je da se u sklopu sporazuma sa Microsoft kompanijom prikazuju reklame (ads by Microsoft), te da će, ukoliko korisnik na njih klikne, njegova IP adresa ostati zapisana, ali to navodno samo u svrhu zbrajanja posjeta, ne i sastavljanja dosijea.
I zaista, kako je izvjesni bezbjednosni analitičar Zek Edvards otkrio, browser uistinu blokira tracker-e od Google i Meta (Facebook) kompanija, jedino što istovremeno propušta one sa bing.com i linkedin.com adresa.
You can capture data within the DuckDuckGo so-called private browser on a website like Facebook'shttps://t.co/u8W44qvsqFand you'll see that DDG does NOT stop data flows to Microsoft's Linkedin domains or their Bing advertising domains.
— ℨ (@thezedwards)May 23, 2022
iOS + Android proof:
⛈️⚖️pic.twitter.com/u3Q30KIs7e
Osnivač i direktor kompanije DuckDuckGo, Gejbrijel Vajnberg, ovo je potvrdio uz obrazloženje da su aminovani prateći algoritmi tu usled ugovora sa kompanijom iz Redmonda, s tim što je njihovo djelovanje ograničeno isključivo na browser, te da je pretraživački engine i dalje postojan.
Pošto su bili transparentni oko reklamiranja, a ne i u vezi tracker-a, ovo pravdanje nije baš naišlo na odobravanje korisnika. Nadležni je stoga dodao da se radi na ispravljanju ove brljotine i da će ubuduće nastojati da u specifikaciji softvera budu znatno detaljniji.
Zanimljivo je i to što su uhvaćeni u ovome svega desetak dana nakon objave da su uspešno blokirali nove Google tracker metode Fledge i Topics.
NEW: DuckDuckGo's Chrome extension now blocks Google's new tracking method "Topics" and new ad re-targeting method FLEDGE.
— DuckDuckGo (@DuckDuckGo)May 11, 2022
Google says they're better for privacy, but the simple fact is tracking is tracking, no matter what you call it.https://t.co/r9GFLdXmTT