Srbija će i dalje da kontroliše gornji dio vazdušnog prostora iznad BiH, gdje je najveća zarada od prihoda od taksi za prelet
"Mi i dalje ostajemo da kontrolišemo gornji dio vazdušnog prostora gdje se odvija najveći dio vazdušnog saobraćaja i gdje su najveće zarade. Kolege iz BiH se pripremaju da preuzmu donji dio vazdušnog prostora, što se na nas neće nimalno finansijski odraziti", rekao je Rovčanin.
BiH je najavila da će od 1. oktobra preuzeti kontrolu nad svojim vazdušnim prostorom, koji je do sada bio u nadležnosti Srbije i Crne Gore i Hrvatske. Mediji u BiH su javili da će zbog toga Srbija i Hrvatska izgubiti čak 15 miliona evra prihoda od taksi koje se naplaćuju za prelete.
On je rekao za "Blic" da SMATSA kontroliše 55 odsto gornjeg dijela vazdušnog prostora BiH, a to znači sve iznad 10.000 metara, dok je u nadležnosti Hrvatske 45 odsto.
"Donji dio vazdušnog prostora su kontrolisali Hrvati, a mi smo tu imali samo mali neznatni procenat, tako da, ako govorimo o gubitku prihoda, to može da se odnosi samo na Hrvatsku, koja je kontrolisala u većoj mjeri taj dio", rekao je Rovčanin.
On kaže da se samo tokom jednog dana iznad vazdušnog prostora koji kontroliše SMATSA registruje i do 2.500 preleta koji se naplaćuju.
Rovčanin je rekao da u tom dijelu ima malo preleta, jer tu lete avioni koji slijeću na sarajevski, dubrovački i banjalučki aerodrom, a to je u odnosu na gornji dio vazdušnog prostora malo, pa je i zarada mala.