Vozači u Banjaluci moraće da budu strpljivi, jer rješenje za saobraćajne gužve i takozvane “čepove” na gradskim ulicama i raskrsnicama neće biti tako skoro..
Iz Gradske uprave u prethodnom periodu bilo je najava da imaju u planu izgradnju nekoliko kružnih raskrsnica na više lokacija, ali do toga, izgleda, neće doći u skorije vrijeme, iako se pokazalo da su funkcionalne za otklanjanje saobraćajnih “čvorova”.
Podsjećanja radi, izgradnja kružnih raskrsnica planirana je još 2014. godine kod Rebrovačke crkve, salona namještaja "Lesnina", restorana "Sirano" na Laušu i kod zgrade Centra javne bezbjednosti Banjaluka.
Sagovornik MONDO portala Miloš L. iz banjalučkog naselja Lauš kaže da svaki dan kada se vraća sa posla čeka i po dvadesetak minuta.
“Postavljanjem ili izgradnjom kružnog toka kod ‘Sirana’ dosta bi se ubrzao protok saobraćaja sa zapadnog tranzita kroz Karađorđevu ulicu i samim tim olakšalo bi se svim vozačima, ali izgleda da gradski oci imaju neke ‘prioritetnije’ investicije”, rekao nam je Miloš.
Da su saobaćajne gužve problem u ovom dijelu grada u poslijepodnevnim časovima možete se uvjeriti u priloženoj galeriji. Fotografije su snimljene na zapadnom tranzitu, kao i na raskršću ulica Karađorđeva, Jovana Raškovića i Momčila Popovića kod restorana “Sirano”.
Iz Gradske uprave poručuju da Banjaluka nema problema sa saobraćajnim gužvama i da su prometna opterećenja prisutna dvaput dnevno, u terminima od 7:40 do 8:00, odnosno od 16:10 do 16:30 časova.
Slavko Davidović, šef Odsjeka za saobraćaj u Gradskoj upravi Banjaluka rekao je za MONDO da je karakteristika Banjaluke takva da je planirani koncept izgradnje saobraćajne mreže u gradu ostao nedovršen.
"Zapadni i istočni tranzit koji su planirani kao obilaznice, ustvari predstavljaju primarne gradske saobraćajnice ine postoje druge koje bi primile tranzitni saobraćaj“, rekao nam je Davidović i istakao da su u toku pregovori sa Putevima RS u vezi produžetka saobraćajne trake namjenjenje za lijeva skretanja iz zapadnog tranzita u Ulicu Ranka Šipke.
Jedan od alternativnih načina prevoza kao jedan vid rasterećenja saobraćaja ali i vođenja zdravog načina života jeste širenje svijesti o korišćenju bicikala.
Iz Gradske uprave navode da je izrađena Studija razvoja biciklističkog saobraćaja, te urbanističko-tehnički uslovi koji podrazumijevaju uređenje postojećih i izgradnju novih biciklističkih traka i staza kroz dvije faze.
“Realizacija će u mnogome zavisti od raspoloživih sredstava. Takođe, urađeni su UT uslovi za uređenje lokacija za parkinge za bicikle na 35 lokacija u gradu”, ističu iz GU.
Skuplji parking u prvoj zoni?!
Kako bi se smanjile gužve i rasteretio saobraćaj tokom ljeta u centru grada pojedini mediji nedavno su objavili da se tokom jula, avgusta i septembra naredne godine očekuje korekcija cijena parkiranja u prvoj zoni.
Naime, prema nekim procjenama sadašnja cijena od jedne KM po satu mogla bi biti povećana na 1,20 ili 1,50 KM.
Na naše pitanje da li će tokom iduće godine doći do poskupljanja cijena parkinga iz Odsjeka za saobraćaj u Gradskoj upravi su nam odgovorili da za sada nemaju takvih najava.