Inicijativa uvođenja vjeronauke u srednje škole u Srpskoj izazvala je različite reakcije građana. Neki se protive dok su drugi saglasni i ne vide problem u tome. Stručnjaci kažu da treba sagledati stvarne potrebe djece u obrazovanju.
Naime, Srpska pravoslavna crkva uputila je inicijativu za uvođenje vjeronauke u srednje škole prije godinu dana, a ovih dana iz Ministarstva prosvjete i obrazovanja saopštili su da rade na analizi, nakon koje bi trebala biti donijeta odluka da li će srednjoškolci učiti vjeronauku.
Zabrinjavajuće je što je, iako analiza za uvođenje ovog predmeta u srednje škole u RS još nije završena, nastavni plan i program, kao i udžbenik za prvi razred srednje škole za ovaj predmet već pripremljen.
Tim povodom, Udruženje „Zdravo da ste“ uputilo je otvoreno pismo svim akterima uključenim u donošenje odluke o ovoj inicijativi.
Direktorica ovog udruženja, Aleksandra Štrbac, izrazila je zabrinutost u vezi sa ovim promjenama, a sve na osnovu dvadesetogodišnjeg rada sa djecom i mladima.
Ističe da je jedan od problema uvođenje ovog predmeta kao izbornog , jer je praksa pokazala da to nije tako, pogotovo u organizacionom smislu.
„Djeci, čiji roditelji ne odaberu pohađanje vjeronauke prilikom upisa u školu, uglavnom nisu obezbjeđeni adekvatni uslovi za popunjavanje vremena u vrijeme održavanja časova vjeronauke. Time se stvorila situacija u kojoj veliki broj roditelja bira vjeronauku u ime svoje djece, samo kako djeca ne bi bila obilježena ili prepuštena sama sebi u školi“, stoji između ostalog u otvorenom pismu.
Vjeronauka u Srpskoj nema alternativu?
Aleksandra je istakla da postoje brojni nedostaci kada je u pitanju obrazovanje djece, te da se pažnja treba posvetiti temama ljudskih prava, obrazovni sadržaji koji se tiču komunikacije i nenasilnog rješavanja konflikata,pojačati praktičnu nastavu, korisnu upotrebu tehnologije, inovativni i istraživački pristup i aktivno učešće djece u nastavnom procesu, podučavati principe održivog razvoja, društvene odgovornosti i zaštite životne sredine.
„Osim strateškog djelovanja SPC u vezi sa sopstvenim interesima, ne vidimo niti jedan opravdan razlog za uvođenje predmeta vjeronauke u programe srednjih škola. Mnogo je toga što se još može reći na ovu temu, ali je malo onih koji bi to čitali. Djeca i mladi u našoj javnoj sferi privlače pažnju uglavnom kada stradaju ili masovno odlaze“, naglasili su u Udruženju „Zdravo da ste“.
Pismo, upućeno donosiocima odluka, završili su zahtjevom da se na prvo mjesto uvijek stavljaju stvarne potrebe i interesi djece i mladih, kao i njihovo vlastito mišljenje.
Kompletan sadržaj otvorenog pisma, možete pričitati na Facebook stranici ovog udruženja.