U BiH je u prvoj polovini godine uvezen „volkswagen e-golf karavan“, te još tri skuplja električna automobila, potvrdio je Ratko Kovačević, portparol Uprave za indirektno oprezivaje BiH.
Cijena ova četiri e-vozila, kako je dodao, iznosila je od 26.329 KM do 54.227 KM, koliko je koštao VW-E Golf karavan.
Kovačević ističe da se postepeno povećava broj uvezenih električnih automobila u BiH, mada još ne u nekom značajnijem broju.
Ukoliko bi postojali podsticaji od države, da se za ta vozila umanje uvozne dažbine, a sve s ciljem zaštite životne okoline, to bi, dodaje, sigurno rezultiralo njihovim većim uvozom.
Kovačević podsjeća i da su isti uslovi za uvoz električnih i vozila na drugi pogon.
U Banjoj Luci su od maja u funkciji dva terminala za punjenje električnih vozila. Grdske vlasti su prilikom njihovog puštanja u rad isticale da su ovo prvi punjači za električna vozila koji su instalirani na javnim površinama u Bosni i Hercegovini.
Ovo su najskuplji automobili uvezeni u BiH u 2018.
Terminale mogu da koristite domaći vozači, ali i oni koji su u tranzitu, budući da su postavljeni na prometnim lokacijama.
Za njihov rad, Grad Banja Luka je uložio oko 40.000 KM u infrastrukturu i dozvole, dok je kompanija „Malbašić“ osigurala punjače.
Na oba terminala u Banjoj Luci instalirana su po tri punjača za električna vozila.
U prošloj godini u BiH je uvezen i skupi „Tesla motors“ S 002, vrijedan 294.153,37 KM, a na njega su plaćene dadžbine od čak 67.299,05 KM.
Mnoge evropske vlade, zajednice i gradovi nude različite vrste stimulansa za nabavku električnih automobila. Oni variraju od djelimičnog oslobađanja od poreza, oslobađanja plaćanja registracije, pogodnosti pri korištenju ruta za autobuse u velikim gradovima i besplatnog parkiranja ili korištenja električne energije. Najvelikodušnija u tom pogledu je Norveška, čije subvencije iznose čak 17.000 evra za kupovinu automobila na električni pogon, što je rezultiralo time da je skoro svaki peti automobil u Norveškoj te vrste, objavili su ranije mediji u BiH.