Turizam bi mogao da bude najvažnija izvozna aktivnost Republike Srpske ukoliko bi u narednom periodu strateški pažnja bila usmjerena na taj veliki potencijal koji ima Srpska, ocijenio je rukovodilac Sektora za promociju turizma Turističke organizacije RS Marko Radić.
"Turizam je izvoz koji nije ograničen normama i tarifama, a geografski položaj, koji nas smješta u srce Evrope, istorija, kulturno i prirodno nasljeđe, pa i blizina EU, daju nam ogromne mogućnosti kada je riječ o turizmu", naveo je Radić u pisanom saopštenju.
On je istakao da bi udio ove grane privrede u BDP-u mogao da bude mnogo veći, ako se sagleda šira slika, navodeći kao primjer da iznajmljivanje smještaja i vozila, uloga turoperatora, turističkih agencija u ogromnoj mjeri doprinose razvoju turizma i ukazuju na važnost strateškog djelovanja.
Radić je naveo da spektar uticaja na svijest građana, kada je riječ o turizmu, seže od očuvanja prirode, njegovanja kulture i tradicije podneblja, značaja opstanka sela i njegove uloge kroz agroturizam, proizvodnje organske hrane i popularizacije seoskih gazdinstava, pa sve do stanogradnje i povećane potrošnje naftnih derivata.
On je rekao da bi Republika Srpska, prema strategiji koja je na snazi, do 2027. godine trebalo da ostvari značajne pomake u ovom domenu.
"Usmjeravanjem aktivnosti na unapređenje postojećeg turističkog proizvoda, uz kreiranje nove ponude, unapređenjem destinacijskog marketinga s ciljem brendiranja Republike Srpske kao turističke destinacije, edukacijom i unapređenjem kvaliteta ljudskih resursa i stvaranjem radne snage, stvara se povoljan i podsticajan ambijent kada je riječ o investiranju u sektor turizma", naveo je Radić.
Radić je naglasio da svi zaposleni u sektoru turizma u Republici Srpskoj, počevši od lokalnih zajednica do republičkih institucija, daju ogroman doprinos razvoju turizma kao privredne grane.
On je ocijenio da je neophodno da svi politički subjekti daju podršku projektnim aktivnostima Vlade Republike Srpske koje su bile u fokusu u prethodnom periodu, poput izgradnje skijaških i zdravstveno-turističkih centara.
"Aktivnim učešćem u donošenju strateških odluka i stvaranjem pozitivnog imidža, Republika Srpska može da bude izuzetno posjećena i tražena destinacija", smatra Radić.