Od 1. juna u Crnoj Gori počinje izdavanje automobilskih tablica sa obeležjem novostvorene države.
Do tih novih tablica moći će bez ikakvih problema da dođu i državljani Srbije, koji su na osnovu prebivališta u Crnoj Gori tamo registrovali svoja vozila dok je postojala državna zajednica SCG, piše "Blic".
U MUP-u Crne Gore ne vode evidenciju o tome koliko takvih „slučajeva“ ima, ali u javnosti figurira podatak da ima i do 70.000 vozila.
Osman Subašić, pomoćnik crnogorskog ministra unutrašnjih poslova, kaže za "Blic" da svi građani Srbije, koji su na teritoriji Crne Gore prijavili prebivalište i po tom osnovu registrovali automobile bez ikakve diskriminacije, sada mogu da dobiju nove crnogorske tablice.
To važi i za preduzeća i druga pravna lica iz Srbije, čiji su delovi registrovani u Crnoj Gori.
"Nove tablice izdavaćemo sukcesivno, kako kome istekne rok za registraciju vozila. Obrazac za sobraćajnu dozvolu košta pet evra, registarske tablice su 10 evra, a nalepnica za vozila, kao druga registarska tablica, košta dva evra. To su svi troškovi u MUP-u, drugih nema", kaže Subašić.
Polisa osiguranja automobila od 1.600 kubika u Crnoj Gori su oko 130 evra. Prema tome, ukupni troškovi su oko 147 evra po vozilu. Prema tome, građani Srbije po ovom osnovu godišnje "ostave" u Crnoj Gori oko 10,3 miliona evra.
Kad se ima u vidu da u Srbiji ima oko 1,5 miliona samo putničkih automobila, u celoj Crnoj Gori oko 200.000 registrovanih vozila svih vrsta i namena, vidi se da jedna trećina njih otpada na četvorotočkaše "iz Srbije".
Otuda od ovakvog stanja stvari veću korist ima Crna Gora, nego što sama Srbija trpi štetu.
Kad i na koji način će u Srbiji biti izvršena preregistracija vozila uvezenih preko Crne Gore, ne zna se. U Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja, koje je nadležno za rešavanje ovog problema, ne odstupaju od stava da je preregistracija moguća isključivo po uslovima iz uredbe o uvozu motornih vozila, koja zahteva plaćanje carine, PDV, registracije, ali i da svaki automobil mora da ima Evro 3 motor (ovi polovnjaci ga nemaju).
Građani Srbije koji su suočeni sa ovim problemom nakon gašenja zajedničke države osnovali su Udruženje "Vlasnici vozila iz Crne Gore" i izračunali da bi prereregistracijom Srbija zaradila oko 35 miliona evra.
Ovaj problem otvoren je maja 2006. godine osamostaljenjem Crne Gore, a iz Udruženja uporno kritikuju državu koja je u ovom slučaju retroaktivno promenila uslove za registraciju "crnogoraca".
(MONDO)