Njemački automobilski koncern Folksvagen obustavio proizvodnju na pet dana.
Ovo je prvi put u posljednjih 25 godina da su zaposleni u najvećoj evropskoj fabrici automobila prinudjeni na smanjenje broja radnih sati.
Koncern time želi da izbjegne gomilanje proizvoda za kojima trenutno ne postoji dovoljna potražanja.
Uprava je saopštila da je tom mjerom pogodjena 61.000 od 92.000 zaposlenih.
Proizvodnja u fabrikama VW-a trebalo bi da se nastavi 1. marta.
Ovaj koncern računa da će u 2009. prodaja vozila opasti za najamnje 10 odsto.
Proizvodnja je privremeno obustavljena i u fabrici Audija, koji pripada Folksvagenu, u madjarskom gradu Djeru. Tamo su proizvodne trake već vile zaustavljene - od sredine decembra do sredine januara.
Na skraćeno radno vrijeme su prešli i BMW i Dajmler da bi, kako je saopšteno, izbjegli gomilanje proizvoda s obzirom na krizu koja je zahvatila najvažnija tržišta - SAD, Japan i Zapadnu Evropu.
Slične mjere već se primjenjuju ili su najavljene i u nizu preduzeća koja snabdijevaju proizvođače automobila.
Njemačkim propisima je firmama dopušten prelazak na skraćeno radno vijreme u kriznim situacijama. Sa tim treba da se slože radnički savjet preduzeća i Agencija za rad.
Poslodavci za to vrijeme zaposlenima isplaćuju srazmjerno manje plate, a dio pokrivaju agencije za rad. Firme mogu da skraćeno rade najduže 18 mjeseci.
Automobilska industrija jedna je od najteže pogodjenih krizom. Ona je decenijama motor njemačkog privrednog rasta, a prošle godine je sa 17,8 odsto učestvovala u njemačkom izvozu ukupne vrijednosti 1.000 milijardi evra.
(Beta)