Evropski parlament usvojio zakone o Jedinstvenom evropskom nebu, čiji je cilj da se do 2012. godine skrate komercijalni letovi širom kontinenta.
Evropski parlament je danas usvojio paket zakona o tzv. Jedinstvenom evropskom nebu (Single European Sky - SES II), čiji je cilj da se do 2012. godine skrate komercijalni letovi širom kontinenta, kako bi se smanili troškovi za gorivo i emisija ugljendioksida (CO2).
Cilj mjere je svođenje vazdušnih prostora 27 članica Unije u devet funkcionalnih cjelina, čime bi se, kako su izračunali stručnjaci, ruta između Liona i Frankfurta mogla skratiti za 40,7 procenata, a ruta od Milana do Amsterdama za 23 odsto.
Kako je prenio Rojters, avionske kompanije, koje su odgovorne za oko tri procenta evropske emisije CO2, traće milione tona goriva vozeći u cik-cak evropskim nebom, zahvaljujući tome što svaka članica Unije insistira na odvojenom vazdušnom prostoru kao dijelu svog suvereniteta.
SES II bi mogao da smanji troškove aviokompanija za više milijardi evra godišnje, što je, uz smanjenje štetnih gasova, i te kako značajno u doba globalne ekonomske krize, kada se očekuje da aviosaobraćaj ove godine bude smanjen za pet odsto.
"Ovi prijedlozi vode ka modernizaciji aviosaobraćaja, koji bi postao isplatljiviji, održiviji i sigurniji", izjavio je evropski komesar za saobraćaj Antonio Tajani.
EU je postavila sebi za cilj da do 2020. godine smanji emisiju CO2 za 20 odsto ispod nivoa iz 1990, u pokušaju da pomogne svijetu da se izbori sa klimatskim promjenama.
Svođenje 27 vazdušnih prostora na svega devet do juna 2012. godine smatra se brzim načinom za smanjivanje rasta troškova za gorivo i emisije štetnih gasova, ali i za održavanje bezbjednosti u sve zagušenijem vazdušnom prostoru.
Borci za životnu sredinu smatraju, međutim, da skraćivanje ruta neće rezultirati i smanjenom emisijom CO2, jer će sniziti cijenu karata, zbog čega će ljudi više putovati.
(Tanjug/MONDO)