• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kapetan Kukavica i u Južnoj Koreji?

Dan nakon nesreće južnokorejskog trajekta u kojoj je poginulo devet ljudi, a 287 se i dalje vode kao nestalo, cijela nacija je u šoku.

Kapetan, kao i članovi posade među prvima su napustili brod.

Takođe, svi su bijesni jer se nailazi na dokaze da putnicima nije data prava šansa da napuste brod, već su dobili uputstvo da ostanu mirni i da pomoć stiže.

Kapetan Li Džon-seok (60) pobjegao je sa trajekta 40 minuta nakon što je brod počeo da tone, a među prvima je brod napustilo i šest ostalih članova posade, prenosi britanski list "Gardijan" (The Guardian).

Neimenovani zvaničnik obalne straže rekao je da je protiv kapetana Lija danas pokrenuta krivična istraga i da ga u gradu Mokpo ispituje obalna straža, usred nepotvrđenih navoda je on bio jedan od prvih koji su skočili u vodu i spasli se, prenosi Rojters.

"Izvinjavam se putnicima, žrtvama i njihovim porodicama", rekao je kapetan u centru obalne straže u Mokpou, ne želeći da odgovori na pitanja o tome šta se dogodilo i zašto je napustio brod, a istražitelji su potom zabranili novinarima pristup kapetanu.

Mediji navode da kapetanu prijete optužbe za nemar sa smrtnim ishodom, kao i za kršenje zakona o ponašanju brodske posade.

Niko od preživjelih ne može da precizira kada je tačno kapetan napustio trajekt, mada je nekoliko njih reklo da je on to učinio "rano", a drugi su naveli da je u to vrijeme posada tražila od putnika da ostanu mirni i na svojim mjestima.

Preživeli su istakli da je putnicima nekoliko puta rečeno da ostanu na svojim mjestima u kabinama kada je brod zapao u nevolju u srijedu ujutro.

Oni koji su poslušali uputstvo poslije su shvatili da im je nemoguće da napuste brod nakon što se on naglo okrenuo što je izazvalo potpunu paniku, preneo je AFP.

Jedan od preživjelih, Kim Sung-Muk rekao je da se borio da spasi oko 30 učenika koji nisu mogli da izađu iz jedne sale sa četvrte platforme broda.

"Nisam čak ni mogao da uđem u salu jer se sve nakrivilo. Brod je otišao pod vodu i oni nisu imali za šta da se uhvate rukama. Mogli su da puze po podu jer je bio mokar, a našao se pod oštrim uglom", rekao je Kim.

VIDEO

Jedan od učenika koji se spasao rekao je da je većina putnika ostala na svojim sjedištima oko 30 do 40 minuta, poštujući instrukcije koje je primila od posade preko unutrašnjeg sistema razglasa.

"Poruka je bila ponavljana i ponavljana. Ostanite na mjestu, ne pomjerajte se", rekao je drugi preživjeli Huh Jong-Ki.

"Da su nam samo rekli da izađemo ranije, onda bi više nas moglo da skoči u more", rekla je jedna od učenica za televiziju MBC.

"Ali je većina ljudi ostala kao što im je i rečeno", rekla je ona.

Brod težak 6.825 tona je počeo da se krivi, zatim je završio pod uglom od 90 stepeni u odnosu na vodu a zatim se potpuno preokrenuo i potonuo tako da mu je samo dio kobilice ostao iznad vode.



Sa 179 spasenih, strahuje se da je većina od 287 osoba još zarobljena unutar broda koji je potonuo.
Sugestije da bi više putnika pobjeglo iz broda, izazvale su javni bijes u zemlji koja nije navikla na nesreće tako velikih razmjera, posebno one u oblasti njene efikasne i moderne transportne infrastrukture.

Većina Južnokorejaca vjeruje da su takve vrste nesreća ostale iza njih i da se uglavnom događaju u manje razvijenim zemljama.

Izuzev požara u podzemnoj željeznici 2003. godine u kojoj je poginulo 192 ljudi, u proteklih skoro dvije decenije u Južnoj Koreji nije bilo nesreća većih razmjera.

Prilikom rušenja tržnog centra 1995. godine poginulo je više od 500 ljudi, dok je skoro 300 izgubilo život kada je potonuo trajekt na zapadnoj obali 1993. godine.

Nekadašnji šef spasilačke službe južnokorejske mornarice Jin Kjo-Jung, rekao je da postoje situacije kada je od ključne važnosti da se putnici pomjeraju, prenijela je francuska agencija.

"Ako se međutim brod naginjao tako dramatično do tačke da ljudi nisu mogli da se kreću okolo, narediti im da ostanu na mjestu znači da su primili pogrešno naređenje", rekao je Jung za televiziju YTN.

VIDEO

Nesreću je preživio kapetan trajekta "Sevol", Li Jun-Seok, kojeg danas ispituju istražni organi. On je prikazan na televiziji okružen tv kamerama i novinarima dok je čekao u sjedištu obalske straže u Mokpou i samo je nepovezano mrmljao reagujući na uporna pitanja da objasni šta se desilo.

Trajekt je prevozio 459 ljudi, od toga 325 učenika srednje škole iz Ansana, južno od Seula.

Strahuje se da bi broj smrtno stradalih mogao znatno porasti, navodi AFP.

"Plašim se da ima malo šanse da su oni koji su ostali zarobljeni u brodu još uvijek živi", rekao je jedan visoki zvaničnik spasilačkog tima.

Trajekt je poslao signal na opasnost u 08.58 sati ujutro po lokalnom vremenu, u vodama 20 kilometara od ostrva Bjeongpung i počeo da tone.

Više od 100 brodova i aviona mornarice, obalske straže, nalazi se u oblasti u potrazi za nestalima, a nesreća bi mogla da bude jedna sa najviše žrtava u modernoj istoriji Južne Koreje, javila je južnokorejska agencija Jonhap.

Niska temperatura vode otežava situaciju za moguće preživjele.

Na snimcima se vide mokri i promrzli učenici, ogrnuti ćebadima, koji su izvučeni iz vode i smješteni u školsku fiskulturnu salu na obližnjem ostrvu.

Trajekt je u potpunosti potonuo za oko dva sata, saopštila je Obalska straža ne navodeći uzrok nesreće i u kakvom stanju se nalaze povređeni.

Brod je krenuo iz luke Inčeon, na zapadu Južne Koreje u utorak veče i trebalo je da pristane na ostrvu Džedžu, na jugu zemlje. Na plovilu je bilo i oko 150 vozila.

Kapacitet trajekta, dužine 146 metara, bio je oko 900 ljudi, a plovilo je sagrađeno 1994. godine.

Vazduhoplovne snage Južne Koreje poslale su transportni helikopter C-130 sa čamcima za spasavanje, a na mjesto nesreće stiglo je i oko 10 armijskih helikoptera i timovi za spasavanje, saopštila je vojska.

(MONDO/Agencije, Foto: Tanjug/AP Photo/Yonhap)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE