Svetska agencija Asošijeted pres (AP) objavila je da namerava da koristi "robote" koji će pisati članke o poslovnim rezultatima kompanija, piše "Pointer".
On naglašava da to neće značiti otpuštanje novinara ili slabije praćenje područja biznisa.
Ferara smatra da će "robotsko" pisanje omogućiti novinarima koji se bave biznisom da se usmere na pisanje članaka i priča o tome što svi ti brojevi iz poslovnih izveštaja znače, prate trendove i pronalaze ekskluzive umesto da pišu standardne članke o poslovnim izveštajima koje će za njih "odraditi" program.
Poslednjih godina su i neke druge medijske kuće koristile robote za pisanje članaka.
Forbs je koristio algoritme za pisanje kratkih priča o kompanijama čije deonice dobro stoje na berzi.
Los Angeles Times je takođe pomoću tehnologije radio hitne izveštaje o potresima i ubistvima.
Sport i biznis su uobičajene "mete" robotskog izveštavanja.
"Popsci" piše da su oba sektora po prirodi "robotska", jer se svode na izvlačenje brojeva iz izveštaja i njihovo ubacivanje u standardne priče.
Jedno manje istraživanje pokazalo je da čitači ne mogu uvek da prepoznaju razliku između sportskog članka koji je napisao novinar i onog koji je generisao robot, piše "Večernji list".