Predsednik Rusije Vladimir Putin potpisao je ukaz "O primeni određenih specijalnih ekonomskih mera u cilju bezbednosti Ruske Federacije", saopšti je Kremlj. Rusi neće jesti zapadnu hranu ali će, izgleda, manje piti i koka-kolu.
Srbija nije među zemljama koje su Rusiji uvele sankcije, te nije ni pogođenja ovim kontramerama zvanične Moskve. Premijer Srbije Aleksandar Vučić izjavio je u intervjuu za Si-En-En (CNN) 5. avgusta: "Mi jesmo na putu ka Evropskoj uniji, ali ne namećemo sankcije Rusiji, to znači da moramo da zaštitimo nau ekonomsku i političku budućnost. Pričamo o projektu Južni tok, zavisni smo od ruskog gasa, kao i od naeg izvoza u Rusiju, posebno poljoprivrednih proizvoda. To su činjenice sa kojima se suočavamo i ja to ne mogu da poreknem."
Ukazom se protiv tih zemalja uvode se sankcije na period od jedne godine i Vladi Rusije nalaže da napravi spisak pomenute robe.
U isto vreme, Putin je naložio Vladi da obezbedi izbalansirano tržište i ne dozvoli skok cena poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda.
Ukazom se Vlada obavezuje i da obezbedi veću ponudu domaćih proizvoda.
Putin je, takođe, ukazao da je moguća promena roka režima sankcija, i da Vlada to može da predloži "ukoliko je to neophodno".
Natalija Timakova, portparolka ruskog premijera Dmitrija Medvedeva, rekla je za RIA Novosti da ministri već pripremaju spisak proizvoda koji se neće uvoziti iz zemalja koje su Rusiji uvele sankcije.
KOKA KOLA SMANJUJE REKLAMIRANJE
Sankcije Zapada, s druge strane, dobijaju reprekusije i na ruskom medijskom terenu.
Najveći svetski proizvođač gaziranih pića, američka Koka-kola, prekinula je emitovanje svoje reklame na ruskim televizijskim kanalima Ren TV, Pjatij kanal, Domašnji i Zvezda, objavio je list "Komersant" pozivajući se na sopstvene izvore i medijsko tržište.
Direktor za spoljne odnose ruske kancelarije Koka-kole Ana Kozlovska potvrdila je tu informaciju i objasnila da su reklame povučene jer pomenuti kanali najmanje odgovaraju ciljanoj publici za brendove kompanije. U Koka-koli nameravaju da reklame usmere na ključne nacionalne TV kanale.
Izvori "Komersanta" na tržištu pretpostavljaju da je povlačenje reklame povezano sa sankcijama koje su vlasti Evropske unije i SAD uvele Rusiji.
Ren TV i Pjatij kanal su članice Nacionalne medija grupe, koju kontroliše banka Rusija, vlasnika Jurija Kovaljčuka, koja se na spisku sankcija našla još proletos. Toj kreditnoj organizaciji takođe pripada i 54,9 odsto kiparskog Telkresta, koji je vlasnik 25,2 odsto STS Media koji objedinjuje TV kanale Domašnjij, STS i Perec.
Prema podacima "Komersanta", Koka-kola je prošle godine na reklamu u Rusiji potrošila više od 2,5 milijardi rubalja (69,8 miliona dolara). Njen glavni konkurent Pepsiko je istovremeno u tu svrhu izdvojio više od sedam milijardi rubalja (195,5 miliona dolara).