Prvi put u Kopenhagenu broj biciklista premašio je broj automobila.
Kako piše Gardijan, prošle godine su biciklistički senzori na gradskim ulicama zabilježili 265.700 bicikala prema 252.600 automobila. Gradska uprava sebi je dala zadatak da poveća broj biciklista u odnosu na vozače automobila još prije nekoliko decenija, a od 1970. stanje na ulicama prate ručni merači saobraćaja.
Te godine su zabilježili čak 351.133 automobila i tri i po puta manje bicikala na ulicama.
2009. postavljeni su prvi električni brojači bicikala, a sada njih 20 prati saobraćaj u gradu. Biciklistički saobraćaj porastao je za impresivnih 68 odsto u posljednjih 20 godina, sve zahvaljujući ulaganju u biciklističku, ali i pješačku infrastrukturu.
U protekloj godini, biciklistički saobraćaj porastao je za 15, a automobilski se smanjio za jedan procenat.
Građani tvrde da je bicikl sada najbrži način kretanja gradom dok gradske vlasti rade na mapiranju poteškoća za bicikliste i gradnji nove, poboljšane biciklističke infrastrukture.
Osim u glavnom gradu Danske, ekspanzija biciklizma odavno nije novost ni u holandskim gradovima. U Amsterdamu, 48 odsto saobraćaja u centralnim dijelovima grada obavlja se biciklom, dok je u Groningenu ta cifra i veća i dostiže više od 60 odsto.