• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stariji radnici nisu teret, već zlata vredni

Autor mondo.rs

Nemački proizvođači automobila sve više olakšavaju posao starijim radnicima

Suviše su spori, neprilagodljivi, zaboravni i često idu na bolovanje. Ovo su neke od predrasuda o starijim radnicima koje Mercedes pokušavaju da razbiju.

Oni su organizovali izložbu u Berlinu koju je do sada posetilo 80.000 ljudi, uključujući i 2.500 fabričkih menadžera. Posetioci su mogli da biraju između dva ulaza – za "mlade" i "stare", a unutra su mogli da testiraju sopstvenu memoriju, ravnotežu, timski duh, snagu stiska, koliko daleko mogu da skoče i kako se najlakše odmaraju.

"Mnoge predrasude u vezi starenja više ne važe. Svako godište ima potencijal... Starosna raznolikost donosi raznolikost iskustava, perspektiva i novih ideja", istikao je Markus Šafer, šef Mercedesove proizvodnje, a prenosi agencija Rojters.

Pored izložbe, pokrenuta je i korporativna video platforma na kojoj stariji radnici pokazuju mlađima kako izvršiti složenije radne zadatke i na taj način im prenose iskustva.

Kompanija je lansirala i zajednički trening tinejdžera početnika i radnika starijih od 50 godina. Uz to, stariji radnici testiraju egzoskelete koji smanjuju opterećenje tela prilikom instaliranja delova iznad glava, a tokom smene menjaju radne pozicije kako bi se smanjio broj ponavljanja istih pokreta tela.

Starijim radnicima je omogućeno da rade pola radnog vremena, a u rivalskom BMW-u su u fabričke hale postavili drvene podove kako bi smanjili opterećenje kolena.

Prosečna starost 136.000 Daimlerovih radnika u Nemačkoj je 44,7 godina i sigurno se neće smanjiti u narednim godinama.

Prema podacima iz BMW-a, do 2020. procenat radnika starijih od 50 porašće na 35 odsto, sa 25 odsto 2014. godine.

Demografski eksperti smatraju da kompanije treba sve više ulažu u radnike starije od 50 godina, jer je jasno da nema dovoljno kvalifikovanih radnika među mlađom populacijom. U narednim godinama kompanije će imati sve više obaveza prema 55-godišnjacima kojima će ostati još 12 godina do penzije.

U Nemačkoj će do 2030. starosna granica za penziju biti postepeno pomerana sa 65 na 67 godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE