• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Trinaest godina od pada aviona u Zalužanima: Istraga i dalje bez epiloga

Autor Nikolina Damjanić

Prošlo je 13 godina od avionske nesreće koja je šokirala Banjaluku i region, a u kojoj su poginuli pilot Alen Crnalić (1988), instruktor padobranstva Nemanja Goronja (1980), instruktor Stefan Karanović (1989) i padobranci Nikola Stević (1993) i Srđan Kosić (1994).

 10.jpg Izvor: Slaven Petković, mondo.ba

Tragedija se dogodila 20. maja 2012. godine, na dijelu auto-moto staze u banjalučkom naselju Zalužani, pred očima njihovih roditelja, koji su tog dana zauvijek ostali u crnini.

U Tužilaštvu BiH, koje je prije dvije godine obustavilo, a potom na osnovu žalbe roditelja nastavilo istragu, ističu da je formiran tužilački tim koji radi na slučaju pada aviona tipa „Cessna 182“.

„U predmetu je otvorena istraga protiv više osumnjičenih osoba. Kada tužiteljska odluka bude donesena, javnost će biti informisana“, saopšteno je iz Tužilaštva BiH.

Porodice stradalih mladića uložile su žalbu 2023. godine, nakon što je Tužilaštvo BiH donijelo naredbu da se istraga obustavi, uz obrazloženje da „nije riječ o krivičnom djelu“.

Predsjednik istražne komisije i glavni istražilac u slučaju nesreće, Omer Kulić, tvrdi da je riječ o slučaju koji je „davno mogao biti riješen“.

„Nije mi jasno da taj slučaj, uprkos svim mojim dokazima, kao i nalazima stručnjaka sa sarajevskih fakulteta koji su uočili još više otežavajućih okolnosti, još uvijek nije zatvoren“, rekao je Kulić. Dodaje da je istraga pokazala niz propusta, naročito tehničke prirode.

Prema njegovim riječima, tragedija je mogla biti spriječena da je na vrijeme reagovano, a sporna letjelica, kako tvrdi, nije ni smjela poletjeti jer ne bi prošla tehnički pregled.

„Avion ima mnogo dijelova čiji je vijek trajanja vremenski ograničen. Na primjer, čak i ako avion ne leti, gume se moraju zamijeniti nakon isteka resursa. Isto važi i za mnoge druge dijelove“, objasnio je Kulić.

Pozvao je roditelje da ne odustaju od borbe za istinu i pravdu, koja je, kako kaže, spora, ali dostižna.

Dodaje i da je još ranije rekao roditeljima da je spreman da svjedoči, ali da mu nije jasno zašto nisu odmah pokrenuli tužbu, već su godinama čekali da preduzmu konkretne korake.

Vjeru u pravosudne institucije Bosne i Hercegovine, kaže Miloš Kosić, otac stradalog Srđana, odavno je izgubio.

„Godine su samo broj. Nama naš Srđan fali kao i prvog dana. Slika nesreće nam se svaki dan vrzma po glavi“, rekao je Kostić i dodao: „Tužilaštvo BiH i dalje sve vodi pod velom tajni, a nas roditelje o ničemu ne obavještava.“

(Glas Srpske/MONDO)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE