• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Početak sezone grijanja u Banjaluci i prve žalbe: Iz Eko toplana pojasnili zašto su "hladni" radijatori

Autor Nikolina Damjanić

Tek što je počela sezona grijanja u Banjaluci stigle su i pritužbe. Nekoliko čitaoca iz različitih banjalučkih naselja požalilo nam se na “mlake i hladne radijatore”. Iz Eko toplana odgovaraju – održavajte instalacije.

 Eko toplane o kvalitetu grijanja u Banjaluci Izvor: Robert Bodnar T/Shutterstock

Sezona grijanja u Banjaluci počela je 15. oktobra, a nekoliko čitalaca iz naselja Hisete, Starčevica i Centar požarlilo se na kvalitet usluga. Iz Eko toplana kažu za MONDO da nije prvi put da se korisnici žale početkom grijne sezone, ali da je problem i do njih jer "zapuste instalacije”.

“Isporuka toplotne energije je složen proces, a kvalitet isporuke zavisi od mnogo faktora. Naime, na samom početku sezone dobijamo veliki broj pritužbi na neisporuku ili loš kvalitet grijanja, a izlaskom na teren u najvećem broju slučajeva utvrdimo da je u pitanju nesavjesno rukovanje ili neodržavanje unutrašnjih i zajedničkih unutrašnjih instalacija. Postoje svakako i adrese na kojima imamo tehničke poteškoće koje prilikom izlaska na teren otklonimo, a najčešće su u pitanju dopune sistema vodom, koja se gubi zbog kvarova na dotrajaloj distributivnoj mreži”, naveli su u odgovoru za MONDO.

Dodaju da najviše poziva imaju zbog curenja vode i pucanja cijevi unutar stambenih objekata, a uzrok tome su stare, dotrajale i neodržavane instalacije.

Eko toplane svake godine u nekoliko navrata apeluju na korisnike da pregledaju i pripreme instalacije za predstojeću sezonu, upravo kako bi se izbjegli ovi problemi. Veoma je važno da korisnici imaju svijest o tome da je održavanje kućnih instalacija u nadležnosti svakog pojedinačnog korisnika, kao što je održavanje zajedničkih unutrašnjih instalacija u nadležnosti zajednica etažnih vlasnika, a sve to u skladu sa Odlukom o opštim uslovima za proizvodnju, isporuku i korištenje toplotne energije. Za otklanjanje svih nedostataka, potreban je angažman ovlaštenih stručnih lica, s obzirom na to da ta oblast prema ovoj odluci nije u nadležnosti Eko toplana”, navode u daljem odgovoru.

Što se tiče žalbi da u nekim prostorijama radijatori i mlaki a u drugim hladni, kažu da je razlog tome spoljašnja temperatura.

“Podsjećamo da je režim isporuke toplotne energije niskotemperaturni režim i da se toplotna energija isporučuje tokom 24 sata, a režim se prilagođava spoljašnjim temperaturama. Toplota radijatora nije mjerilo kvaliteta grijanja, već temperatura u grijanom prostoru. Eko toplane su prema Odluci o opštim uslovima dužne da obezbijede svim potrošačima temperaturu od 20 +/- jedan stepen Celzijusa u grijanim prostorima. Ako potrošači nisu zadovoljni kvalitetom grijanja, jedini relevantan način da se kvalitet provjeri, jeste izlazak predstavnika Eko toplana na mjerenje temperature u skladu sa propisima.”

Napominju da je dodatni problem i do stambenih objekata, pogotovo starogradnje, a koji nemaju zadovoljavajuću termoizolaciju ili adekvatnu fasadu.

“Veoma važan faktor kvaliteta grijanja jeste i termoizolacija stambenih objekata, kao i kvalitet i (ne)održavanje instalacija. Naime, veliki broj stambenih objekata nema adekvatnu fasadu, loša je termoizolacija, ima dotrajalu i staru stolariju, koja onemogućava adekvatno zagrijavanje. U pitanju su energetski neefikasni objekti u kojima se zbog navedenih nedostataka rasipa toplotna energija. Riječ je mahom o zgradama starije gradnje. Isti je slučaj sa starim i dotrajalim instalacijama”, pojasnili su iz Eko toplana.

Iz preduzeća su se osvrnuli na konretne žalbe naših čitaoca i naveli da su interventni timovi odmah izašli na teren, gdje je u sve tri podstanice utvrđeno da su svi parametri uredni i da je isporuka usklađena sa propisima.

“Još jednom apelujemo na sve potrošače da redovno provjeravaju i održavaju instalacije, da u periodu između sezona zamijene stare i dotrajale ventile, da po potrebi urade ispiranje grijnih tijela, posebno korisnici na nižim spratovima starijih stambenih zgrada. Na početku sezone, potrebno je aktivirati ventile u razvodnim ormarima (korisnici koji imaju kalorimetre), kao i ispustiti vazduh iz grijnih tijela (odzračiti radijatore) i omogućiti nesmetanu cirkulaciju toplotne energije”, poručili sui z Eko toplana.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Maja

A nije složeno kad trebamo platit .ja sam u novoj zgradi radijatori hladni .šta je tu zapušteno? Zamajavate narod radite vas posao kako treba

MONDO REPORTAŽE