• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŽRS: Vozom ide samo ko mora, ko ne žuri i ko nema para... (FOTO)

Autor Nikolina Damjanić

Vlada RS odobrila je novo zaduženje za Željeznice RS, koje su prethodnu godinu završile sa gubitkom od 34,28 miliona maraka. S druge strane, o opremljenosti vozova i sanaciji pruga, čini se, niko ne vodi računa.

 Vozovi u RS stari, spori i nepouzdani Izvor: Mondo - Nikolina Damjanić

Nezadovoljni sindikat najavljuje početak štrajka zbog neisplaćenih plata, stavljajući samo jednu recku na sijaset nagomilanih problema u ovom preduzeću.

Željeznice Republike Srpske (ŽRS) su osnovane 1992. godine, nakon raspada Jugoslavije i formiranja Republike Srpske. Međutim, željeznički saobraćaj na ovim prostorima datira još iz 19. vijeka, kada su austrougarske vlasti izgradile prve pruge i pustile u rad prve vozove.

Kada bismo rekli da su vozovi Željeznica Republike Srpske isti kao oni koji su vozili prije više od jednog vijeka, to bi možda bila pretjerana tvrdnja. Ali, kada pogledamo njihovo trenutno stanje, teško se oteti utisku da ih je vrijeme pregazilo, a modernizacija zaobišla.

Vagoni u kojima se danas voze putnici izgledaju kao muzejski eksponati, a željezničke stanice odišu atmosferom prošlih vremena – ne onom nostalgičnom, već onom zapuštenom i oronulom.

Na prugama koje su Austrougari gradili prije 150 godina, danas se i dalje odvija saobraćaj, ali sa vozovima koji ne samo da ne prate savremene standarde, već zaostaju i za onima iz socijalističkog perioda.

Možda će vas zanimati

"Željeznice Republike Srpske" ostale su zarobljene u nekom prošlom vremenu, dok su drugi prešli na brze i moderne vozove, a infrastrukturu prilagodili 21. vijeku.

Vrijeme je pregazilo vozove – ali ne samo njih. Pregazilo je i viziju razvoja željeznice, strategije modernizacije i želju da se napravi nešto što će koristiti građanima. Dok Evropa i region ulažu u brze željeznice i moderne vagone, ovdje se još uvijek raspravlja o remontima pruga starih najmanje pola vijeka i kupovini polovnih vozova iz drugih država.

Izvor: Mondo - Nikolina Damjanić

Ipak, uprkos zastarjelosti i sporosti, vozovi Željeznica Republike Srpske i dalje imaju svoje vjerne putnike. Stariji građani ih koriste iz navike, a mnogi i danas s nostalgijom pričaju o vremenima kada su vozovi bili glavno prevozno sredstvo, stanice bile pune, a putovanja prijatna i udobna.

S druge strane, željeznički saobraćaj koriste i studenti, ali ne iz sentimentalnih razloga, već iz nužde. Voz je često najjeftinija opcija, a za mnoge i jedina alternativa skupim autobusima.

Ali umjesto modernog i brzog prevoza, dobijaju spor i neizvjestan način putovanja, gdje su kašnjenja pravilo, a komfor diskutabilan.

Sve ovo vodi ka pitanju - kakva budućnost čeka ŽRS i njene pogone. Ukoliko se uskoro ne preduzmu ozbiljni koraci u modernizaciji, "Željeznice Republike Srpske" mogle bi i same da postanu simbol prošlih vremena. Vremena čije tekovine svakako ne mogu i ne trebaju da se vraćaju.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Još iz INFO

Komentari 5

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dani

Ne bih se složila...ja bih platila i duplo više da idem vozom umjesto autobusom. E sad, da je sporije vozom, to stoji. Mada to nije toliko do brzine voza koliko do toga što voz staje na svakoj stanici. Vozovi su u raspadu, kao i cijela željeznička stanica, što je zaista sramota. Zgrada željezničke stanice je relativno "nova" zgrada, ali zapuštena...toaleti smrde na 50 metara. Putovanja vozom je meni lično najljepši vid putovanja i zaista je šteta što nismo povezani s nekim većim gradovima van BiH.

Zaključak

A ti, narode, i idućih 20 godina glasaj za iste...

VRIJEME ZA PROMJENE

Zašto se ne napravi najmodernija pruga u Evropi, recimo, od Prijedora do Beograda? Prijedor - Banja Luka - Doboj - Bijeljina - Šabac - Beograd. Kako se toga SNSD nije sjetio za 20-ak godina na vlasti?

BUĐENJE

Koliko je Dodik već na vlasti?

Lemi

Ziva istina...

MONDO REPORTAŽE