Saobraćajne gužve i "čvorovi" na ulicama u Banjaluci postali su svakodnevan problem vozača, koji na prolaz kroz pojedine raskrsnice pred semaforom čekaju i do 20 minuta.
Slično misli i njegova sugrađanka Dobrila Raković.
"U periodu oko 16 časova na semaforu kod Narodnog pozorišta RS svaki dan na prolazak kroz raskrsnicu čekam do 15 minuta. Semafor na toj raskrsnici predugo drži crveno svjetlo za vozače koji dolaze iz pravca nove autobuske stanice, zbog čega se stvaraju duge kolone", priča Rakovićeva.
Predsjednik Udruženja za bezbjednost saobraćaja RS Milenko Jaćimović rekao je da je u gradu najveća frekvencija automobila na raskrsnici ulica Vuka Karadžića i Jovana Dučića u Novoj varoši, Aleji Svetog Save, te u ulici Braće Jugovića koja vodi prema naselju Starčevica.
"U pomenutim ulicama radi se usklađivanje zelenog talasa. Međutim, problem je što se broj vozila na gradskim saobraćajnicama povećava iz dana u dan, a trenutna putna mreža ne može da zadovolji te potrebe", kazao je Jaćimović. On je dodao da na području grada ima 53.000 registrovanih putničkih automobila.
Načelnik Odjeljenja za komunalne i stambene poslove i poslove saobraćaja Zoran Novaković rekao je da je na području grada, s ciljem poboljšanja protoka saobraćaja, u planu izgradnja kružnih tokova na više lokacija.
"Izgradnja kružnih raskrsnica planirana je na lokaciji kod Rebrovačke crkve, salona namještaja "Lesnina" i kod restorana "Sirano" na Laušu", kazao je Novaković.
On je dodao da je u toku izbor izvođača radova za izgradnju treće trake na raskrsnici Bulevara vojvode Živojina Mišića i Bulevara vojvode Petra Bojovića, a radovi bi trebalo da počnu u maju.
Saobraćajne gužve na području grada stvaraju i vozači koji dolaze iz drugih opština.
"Banjaluka je najveći grad u Republici Srpskoj, zbog čega svakodnevno dolazi na hiljade vozača iz drugih gradova koji takođe zauzimaju prostor i prave gužvu u saobraćaju", kazao je Jaćimović.