Bezbjednosni pojas u Banjaluci koristi svega 42,65 odsto građana, pokazalo je istraživanje koje je provela Gradska uprava tokom maja.
Izvor: MONDO arhiva
Rezulatat istraživanja bio je povod da grad Banjaluka pokrene preventivnu kampanju pod nazivom "Zaveži za život", čiji je cilj da kod Banjalučana razvije svijest o upotrebi bezbjednosnog pojasa.
U gradskom Odsjeku za saobraćaj su najavili da će ovih dana po gradu biti postavljeni plakati, a vozačima će biti dijeljeni leci na kojima je na jedan slikovit način pojašnjeno zbog čega treba upotrebljavati bezbjednosni pojas i koje su eventualne posljedice njegovog nekorištenja.
U ovom Odsjeku pojašnjavaju da je upotreba bezbjednosnog pojasa bitna sa dva apsekta: kao pasivni element bezbjednosti saobraćaja smanjuje se težina povrede prilikom nastanka saobraćajnih nezgoda, odnosno težina nastale saobraćajne nezgode, a s druge strane utiče na razvijanje svjesti tako da se direktno utiče na ponašanje vozača u saobraćaju, te će vozač koji veže pojas drugačije razmišljati i pravilnije se ponašati u saobraćaju.
U Odsjeku za saobraćaj kažu da se podaci sa ulica Banjaluke uglavnom poklapaju sa situacijom u okruženju, a to je daleko manje nego što bi bilo poželjno sa aspekta bezbjednosti saobraćaja.
"Zemlje koje imaju najbolje rezultate u korištenju bezbjednosnog pojasa u vozilima u svjetskim razmjerima su: Švedska, NJemačka i Francuska u kojima 98 odsto vozača i saputnika koristi pojas", kažu u nadležnom Odsjeku.
Ako se ne koristi bezbjednosni pojas, mogućnost smrtnog ishoda u saobraćajnoj nezgodi veća je deset puta.
Interesantan je podatak da su vozač i saputnik na prednjem sjedištu izloženi pet puta većem riziku od stradnja u saobraćajnoj nezgodi ako putnici na zadnjim sjedištima nisu vezani, jer nevezani putnici sa zadnjeg sjedišta već pri brzini od 50 kilometara na čas bivaju izbačeni prema naprijed silom koja je 30 do 60 puta veća od njihove težine.
Pojas sprečava i ispadanje iz vozila u toku nezgode, prilikom prevrtanja kada 75 odsto ljudi koji ispadnu iz vozila poginu.