Sportski i adrenalinski turizam, vaši su najjači aduti, ocijenili su turistički novinari i pisici, iz deset zemalja, koji ovih dana krstare Banjalukom i okolinom.
Čistoćom i viđenim u užem centru grada su oduševljeni, ali kažu, nedostaje prepoznatljiv brend, javlja ATV.
“Ja razmnišljam o tome da li je banjalučki brend, osim sporta, da li su to samostani ili tvrđava, ali šta je u tvrđavi sada da li je tamo super restoran ili super proizvodnja domaće hrane ili je u planu grada osnovati tvornicu za proizvodnju domaćih proizvoda”, kaže Robert Matejević, Slovačka.
“Banja Luka ima jaku ambiciju da postane turistička destinacija. Mene je najviše oduševila blizina crkve i džamije i to je veoma pozitivan znak da u gradu postoji suživot, pomirenje između svih konfesija koje žive u ovom gradu”, ispričao je Tižani Hadad, predsjednik Svjetske asocijacije turističkih novinara i pisaca.
Svoje utiske podijelili su i na prijemu kod domaćina. Poslije fotografisanja, novinarska ekspedicija uputila se u obilazak Muzeja RS. Nakon istorijskog putovanja kroz epohe, uslijedilo je osvježenje na Vrbasu i njegovim obalama vožnja dajak čamcima.
“Očekujemo taj noćni rafting koji bih sigurno preporučila bez obzira što još nisma bila, ovu vožnju kajakom bih sigurno preporučila, pa na dalje, šta budme videla, na dalje ću preporučiti”, rekla je Dragana Branković, Makedonija.
“Većina ljudi u Bugarskoj ne znaju za Banjaluku, ne doživljavaju Bosnu i Hercegovinu kao turističku destinaciju. Vjerujem kada objavim reportažu da će biti veoma iznenađeni”, kaže Georgi Kužuharov, Bugarska.
Sa obala Vrbasa novinari su otišli u obilazak i ocjenu ponude u okolini Banjaluke. Etno selo Ljubačke doline, manastir i vodenice u Krupi na Vrbasu, panoramsko razgledanje kanjona Tjesno, noćni rafting- samo su dio sadržaja u kojima će uživati.