• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prazni poslovni prostori u Banjaluci

Autor mondo.ba

Prostrani, atraktivni i dobra šansa za zaradu – poslovni prostori u najvećem gradu Srpske nude mnoštvo mogućnosti, ali, ipak, mjesecima zjape prazni. Na svakom trećem izlogu u gradu stoje natpisi – “izdaje se”.

Niko ne zna tačno koliko ih ima, ali je jasno da ih je previše. Zakupnine variraju od nekoliko stotina do nekoliko desetina hiljada maraka, a ekonomisti kažu da je upravo cijena presudna. Da bi se rentirao preskupi lokal, poručuju, mjesečni promet mora da prevaziđe sva očekivanja.

“Kako drugačije objasniti činjenicu da jedan lokal u centru Banjaluke, mjesečni zakup iznosi 30 hiljada maraka, što privrednici teško mogu da plate, s obzirom na to da su tu i drugi nameti, i fiskalni i parafiskalni nameti”, objašnjava Zoran Berak, područna privredna komora Banjaluka.

To znači da praktično samo banke imaju taj luksuz da plaćaju kiriju dvadeset i više hiljada maraka, koliko vlasnici cijene neki od lokala u srcu Banjaluke. Otud i ne čudi činjenica da i agenti za nekretnine muku muče ne bi li ih iznajmili. Odgovornost za prazne poslovne prostore, smatraju, snose i gradski oci, jer su propisali da svaka nova zgrada u Banjaluci mora da ima i poslovni objekat.

“Što poskupljuje samu investiciju, poskupljuje kvadrat uopšte u toj zgradi, a ta hipergradnja dovodi do toga da je sve više poslovnih prostora prazno”, kaže Dragan Milanović, agencija za nekretnine “Remaks”, prenosi ATV.

Iz gradske uprave poručuju da stalno procjenjuju ima li potrebe za novim stanovima i poslovnim prostorima. Ostavili su, kažu, i različite mogućnosti investitorima.

“Ničim nije fiksiran taj odnos (da je čitavo prizemlje samo poslovno, da se ne može poslovanje organizovati i na spratnim etažama ili da se poslovni prostori ne mogu prenamijeniti u stambene), te je u skladu sa zahtjevima investitora i korisnika otvorena mogućnost promjene ovih odnosa”, navode iz Gradske uprave, prenosi ATV.

Sa ili bez otvorenih opcija, upada u oči mnoštvo praznih izloga u strogom centru grada, iako je to, po nepisanom pravilu, najatraktivnija lokacija. Čak ni čuveni Mekdonalsov hamburger nije mogao da opstane u Gospodskoj ulici, a i u taj lokal niko se nije uselio skoro godinu i po dana.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE