Na najprometnijim raskrsnicama u Banjaluci semafori su često van funkcije, a mjesecima za ovaj problem nema ni rješenja ni logičnog objašnjenja.
Problem vozačima pravi raskrsnica Ulice dr Mladen Stojanović i Bulevar olimpijskih pobjednika, kod zgrade Vlade RS, te semafori na Malti i kod Narodnog pozorišta RS. Pogotovo u jutarnjoj i popodnevnoj špici ugašeni semafori povećavaju i gužvu i nervozu.
I ranije se, tvrde iskusni banjalučki vozači, dešavalo da semafor na nekoj lokaciji privremeno bude ugašen, pa proradi, ali u posljednje vrijeme, kažu, to je skoro svakodnevna slika u širem centru grada, piše "Euro Blic".
Upućeni u ovu problematiku tvrde da su jedan od uzroka trenutnog stanja podzemne vode, i da će problemi sa semaforima zbog toga potrajati.
"Poplave su uticale na nivo podzemnih voda, koje sada poslije većih kiša direktno ugrožavaju instalacije i „gase“ semafore, a ko zna kada će se voda povući", kaže sagovornik lista, stručnjak za ovu oblast, koji ocjenjuje da je Ulicu dr Mladena Stojanovića potrebno potpuno prekopati i postaviti nove kablove, jer je to jedino trajno rješenje za signalizaciju u centru grada.
Međutim, iz dobojskog preduzeća „Telefonija Vidaković“, koja od devedestih godina održava semafore u Banjaluci, poručuju da „paušalne procjene pojedinaca“ ne uzimaju za ozbiljno, te da savjesno obavljaju posao.
Direktor Rade Vidaković zadovoljan je angažmanom svojih radnika. Priznaje problem kod zgrade Vlade RS i „Velesajma“, ali ističe da se takvi kvarovi „rješavaju u hodu“. Napominje još da semafori rade danonoćno bez pauze, što zna uticati na kvalitet rada.
U Gradskoj upravi ne vide u čemu je problem. Smatraju da je sa svjetlosnom signalizacijom „sve u redu“ i da je glavni razlog zašto semafori nekad ne rade - nestanak struje.
"Bitnih kvarova nema, jedino smo imali problem sa semaforima kod zgrade Vlade RS i na Rakovačkim barama, ali to smo riješili", tvrde u Odjeljenju za komunalne i poslove saobraćaja.
Manje novca
U Udruženju za bezbednost saobraćaja smatraju da je signalizacija loša jer se iz budžeta izdvaja manje novca za održavanje semafora u odnosu na prethodne godine i da se to direktno odražava i na bezbjednost u saobraćaju.
Iz Gradske uprave odgovaraju da novac nije problem i da se o saobraćajnoj bezbjednosti mora voditi računa i u vremenu krize.