Drugi rok za završetak gradnje novog Zelenog mosta u Banjaluci najvjerovatnije neće biti ispoštovan, a velike su šanse da će Grad morati izdvojiti dodatna sredstva kako bi se taj projekt završio.
Prvobitno je gradnja ovog mosta trebala biti okončana krajem 2018. ali ga izvođač radova “Prijedorputevi” nije ispoštovao. Postavljen je novi, i to 15. april, a direktor ovog preduzeća Radenko Crnogorac je rekao da nije sto posto siguran da će u tom roku uspjeti da završe most i ostale ugovorene radove, piše Srpska info.
Posljednji pozdrav Zelenom mostu (FOTO)
"Lijepo je vrijeme i mi maksimalno to koristimo. Za par dana očekujemo da će biti završeni svi nosači i da će za nekih desetak dana biti svi postavljeni kao konstruktivni dio mosta. Nakon toga možemo da radimo dalje faze izgradnje mosta, ali i izgradnje pristupne saobraćajnice, koje sada ne možemo jer nam je takva tehnologija izvođenja. Nadam se i pokušavamo da uradimo sve u tom zadatom roku ali uvijek se nešto ispriječi, uvijek ima dodatnih zahtjeva ili nedostataka koji se otkriju prilikom izvođenja radova", ocijenio je Crnogorac.
Kazao je da različiti faktori utiču na izvođenje radova.
"Nije u pitanju vodostaj rijeke Vrbas ili da je nešto promašeno već se radi o usklađivanju projektnog rješenja sa onim što je moguće izvesti na terenu. Veliki uticaj ima tehnologija izrade pojedinih dijelova, pa su tu zahtjevi projekta, pa projektanta, koje mi pokušavamo da prevaziđemo kako bi ubrzali radove. Tu je uključen redoslijed elemenata mosta, slaganje armature, redanje nosača za buduće instalacije na mostu, rad na pristupnim saobraćajnicama. Radi se o fazama u radovima koje su vezane jedna uz drugu. Ako na jednoj od njih dođe do kašnjenja to automatski povlači kašnjenje ostalih radova", rekao je Crnogorac.
Prilikom potpisivanja ugovora s Gradom vrijednost posla je iznosila 2,2 miliona KM, ali bi se, prema njegovim riječima, ta činjenica uskoro mogla promijeniti.
"Definitivno postoje radovi koji nisu bili predmet ugovora. Pregovaramo s Gradom da se usvoji naš zahtjev za korekciju iznosa zbog tih dodatnih radova kojih smo imali do sada na mostu. Tačan iznos tih dodatnih radova još nije poznat je treba da prođe usklađivanje s nadzorom i predstavnicima Grada. Definitivno, dodatnih radova i prostora za korekciju ugovorenog iznosa ima", naveo je Crnogorac.
Na terenu slika nije baš ohrabrujuća. Izgrađena su dva stuba od tri i postavljen je samo dio nosača. Na gradilištu je bilo radnika koji su radili na izgradnji obalnog stuba.
Načelnik Odjeljenja za saobraćaj i puteve Slaviša Sandić je rekao da Gradska uprava nije dobila nikakav zahtjev za produženje roka za izgradnju Zelenog mosta.
On nje isključio mogućnost da izvođač radova podnese takav zahtjev, ali je napomenuoda bi se o tome prethodno morao izjasniti spoljnji nadzor projekta.
"Takav eventualni zahtjev bi bio prihvaćen samo u slučaju da nadzorni organ procijeni da je opravdan. Ako procjena bude negativna, onda bi, prema ugovoru, išli u naplatu kaznenih penala od izvođača", naglasio je Sandić.
Prema ugovoru, nadzor nad izgradnjom Zelenog mosta obavlja Institut za građevinarstvo.
Gradnja novog Zelenog mosta je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata koji se trenutno realizuje u Banjaluci. On predstavlja vitalnu vezu između naselja Obilićevo i Kočićev vijenac, koja bi trebala omogućiti bolji protok saobraćaja u tom dijelu grada.