Najozbiljniji kandidati za izgradnju autoputa Banjaluka – Split su dvije kineske kompanije, potvrdio je direktor „Auto-puteva RS“ Dušan Topić.
Konzorcijum njemačke firme „EMS holding“ i „Hidroelektroinženjinga“ iz Zagreba nije na vrijeme dostavio finansijsku garanciju za gradnju auto-puta od Banjaluke do Splita, pa su za realizaciju ovog projekta sada najozbiljniji kandidati dvije kineske kompanije, potvrdio je direktor „Auto-puteva RS“ Dušan Topić.
Njemačka i hrvatska firma nisu ispoštovale obavezu prema tenderskoj dokumentaciji da dostave finansijske garancije prije potpisivanje predugovora, zbog čega u Srpskoj nisu ni htjeli da potpišu predugovor, pišu "Večernje novosti".
"U međuvremenu, interes za gradnju ovog auto-puta pokazalo je nekoliko kineskih kompanija, a najozbiljnije su „u igri“ ostale dvije - China road and Bridge corporation (CRBC) i Sinohydro", kaže Topić.
On ističe da su inženjeri ovih kompanija već bili na terenu, vršili određena ispitivanja, ali da „Auto-putevi RS“ još uvijek nisu sklopili konkretan dogovor ni sa jednom od njih.
"Problem sa Kinezima jeste što su njihove procedure dosta spore. Tako je bilo i sa gradnjom auto-puta Banjaluka - Doboj, kada smo morali da čekamo nekoliko mjeseci za dostavljanje garancija od Kineske razvojne banke. Zbog toga smo i odustali od njih i okrenuli se finansiranju tog projekta iz evropskih banaka", ističe Topić.
On kaže da je gradnja auto-puta Banjaluka - Split izuzetno kompleksna, jer bi trasa auto-puta išla preko veoma zahtjevnog terena, a prolazila bi oko 100 kilometara kroz Republiku Srpsku, pa kroz Federaciju BiH, te još 30 kilometara kroz Hrvatsku do Splita.
"Trasa auto-puta Banjaluka - Split kroz Republiku Srpsku bi išla od Glamočana, gde bi se spajala sa auto-putem Banjaluka - Gradiška, zaobišla bi Banjaluku, išla preko planine Manjača, pored Mrkonjić Grada do Baraća. Od Baraća imamo dvije varijante: jedna ide preko Mliništa na Glamoč, a druga na Kupres. Federacija BiH i Hrvatska bi dalje odlučivale o trasi prolaska auto-puta kroz njihovu teritoriju, dalje do Splita", kaže Topić.
U „Auto-putevima RS“ smatraju da ovaj projekat ima perspektivu, iako je još na „dugom štapu“. Tim prije što je i centralna Dalmacija zainteresovana za to da se njihove luke povežu sa zemljama centralne Evrope, a put Banjaluka - Split bi mogao biti korišćen prije svega za teretni transport, ali i kao alternativni pravac auto-putu Zagreb - Split, posebno zbog turista iz srednje i istočne Evrope i činjenice da je hrvatski A1 izuzetno opterećen tokom turističke sezone, pišu "Novosti".
(MONDO)