Institucija ombudsmana za ljudska prava BiH stavila je na raspolaganje dvije telefonske linije za pomoć osobama pogođenim poplavama u kontekstu pružanja informacija u procesu ostvarivanja prava u ovim vandrednim okolnostima.
Ombudsmani su zaprimili značajan broj poziva zabrinutih građana koji su ukazivali na poteškoće sa kojima se susreću u poplavljenim područjima, posebno građana koji se nalaze u privremenom kolektivnom smještaju, ukazujući na uslove smještaja i neophodnost dugoročnog i adekvatnog rješenja njihovog stambenog pitanja i brzog povratka u vlastite domove.
Imajući u vidu ova, kao i saznanja koja se odnose na reizdavanje ličnih dokumenta uništenih u poplavama, a koja su uslov za ostvarivanje drugih prava, ombudsmani BiH su otvorili istragu po službenoj dužnosti.
S tim u vezi, izdali su preporuku kantonalnim ministarstvima unutrašnjih poslova, Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srpske, Javnom registru Brčko distrikta da, u skladu sa svojim ovlaštenjima, preduzmu mjere radi otvaranja telefonske linije putem koje će zainteresovani građani doći do zvaničnih informacija u vezi sa njihovim zahtjevima, izdavanja ličnih dokumenata po hitnom postupku, te oslobađanja plaćanja naknada u vezi sa zamjenom dokumenata izgubljenih u poplavama.
Ombudsmani BiH pozdravljaju aktivnosti Vlade Republike Srpske, Savjeta ministara BiH, Agencije za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH /IDDEEA/, Ministarstva civilnih poslova BiH i Vlade Brčko distrikta na preduzetim mjerama s ciljem olakšavanja izdavanja ličnih dokumenata nestalih ili oštećenih u poplavama.
U saopštenju ističu da je, osim prvenstvene potrebe da se zaštiti ljudski život i zdravlje čovjeka, potrebno da se sve institucije dodatno angažuju i u sklopu svojih ovlaštenja djeluju radi pružanja pomoći ugroženom stanovništvu u svim oblastima.
Ombudsmani su, istovremeno, pozvali medije u BiH na što objektivnije izvještavanje o posljedicama poplava.