• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Krševi" na ulicama: Od 100 vozila samo jedno novo

Autor mondo.ba

Od stotinu vozila u RS, za tek jedno moglo bi se reći da je novo. Preciznije, u trećem tromjesečju registrovan je 78.781 putnički automobil, od čega ih je svega 707 staro godinu ili manje.

Istovremeno, statistika pokazuje da se najviše četvorotočkaša može svrstati u kategoriju krševa, o čemu svjedoči podatak da ih je jednu i po deceniju "pregazilo" 35.418, ili gotovo polovina (45 od 100).

Kriza je, naravno, presudan faktor koji odlučuje da li neko sjeda za volan luksuznog četvorotočkaša, ili skromnog automobila, ali se ona ne odražava i na brojnost vozila. Broj im nezaustavljivo raste.

Naime, u trećem tromjesečju u RS je, uključujući motocikle, autobuse, teretna, priključna i ostale vrste vozila, registrovano njih 91.504, ili 7,4 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, pišu "Nezavisne novine".

Stručnjaci su jedinstveni u stavu da finansijska dubioza, u kojoj se nalazi dobar dio vozača, nepovoljno utiče na starost njihovih ljubimaca na četiri točka.

Istovremeno, građane stručnjaci upozoravaju da, ukoliko već sebi ne mogu da priušte nov automobil, moraju da provjeravaju ispravnost onog koji voze. Među elementima na četvorotočkašu na koje biste posebno morali da se fokusirate u prvom redu nalaze se kočioni i upravljački sistem, kao i gume, te amortizeri, koji takođe imaju značajan uticaj na bezbjednost, ali i svjetla i žmigavci, i slično.

Milija Radović, direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja RS, kaže da bi svako volio da vozi novo vozilo, ali to građanima mogućnosti ne dozvoljavaju.

"Prosječna starost vozila u RS lani je iznosila 16 godina, i ona je proteklih godina stagnirala. Najpopularnije vozilo na našim putevima su golfovi 'dvojke', koji su već sad oldtajmeri, jer su proizvedeni oko 1985. godine", naveo je Radović.

To što se koriste stara vozila nije toliko sporno, a stručnjaci kažu da bi vozači morali biti savjesni i češće ih odvoziti na tehnički pregled.

"Stara vozila podložnija su kvarovima i potrebno ih je redovno kontrolisati. Nažalost, neki vozači ne koriste mogućnost da pri registraciji budu uz svoja vozila i dobro ih pregledaju prilikom tehničkih pregleda", naveo je Radović.

Borce za zaštitu standarda takođe ne iznenađuje podatak da su na našim putevima, te na parkinzima i u garažama uglavnom stariji četvorotočkaši. To je, kako podvlače, pokazatelj niskog standarda.

"Platežna moć od 2011. godine do danas strahovito opada. Masa građana svake godine ostaje bez posla, a i za one koji rade, sve je lošija isplata", naveo je Dušan Srdić, predsjednik Udruženja potrošača "Reakcija" Banjaluka, poručujući da se to uveliko odražava i na naš vozni park.

Još iz INFO

Komentari 2

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

vx

To je jedan od dokaza koliko smo jadni,siromasni i opljackani.

puf

Svako vidi da obican i posten smrtnik jedino ima takvo auto iz Titinog vremena kad se moglo raditi i ziviti od plate.A sada niti ima gdje da radi a kamo sta da zaradis.Malo nasim politicarima pa sada hoce jos i od socijalnog osigurana od onih koji su zbog takvih politicara i ostali bez posla.Treba i od te kategorije oteti.Trebamo glasati za takve.

MONDO REPORTAŽE