Prvi rezultati istrage železničke nesreće na Novom Beogradu pokazuju da je krivac za sudar vozova ljudski faktor, kažu u Željeznicama Srbije.
Komisija će do srijede saopštiti ko je odgovoran.
Saobraćaj na tom dijelu pruge se normalizovao i od jutros su prohodna oba kolosjeka. Svih putnici koji su u sudaru lakše povrijeđeni, pušteni su kući i dobro su.
Proizveden u Rusiji pre 27 godina, plavi voz, koji se juče zaglavio u tunelu, danas se provjerava. Voz je prošle noći izvučen, tunel je sada prohodan, a poslije popravke, voz će vjerovatno opet na prugu, jer kako kažu u Željeznici, bolje nema. Ko je kriv za nesreću, u kojoj je moglo da strada blizu 200 putnika, još se ne zna.
"Za jučerašnji vanredni događaj isključivo je krivac ljudski faktor. Željeznice Srbije idu na to da taj rizik od ljudskog faktora smanje u što mogućoj mjeri, međutim, dio ljudskog faktora ipak ostaje što se tiče funkcionisanja bezbjednosti željezničkog saobraćaja", rekao je za RTS Vladimir Radović, direktor za infrastrukturu Željeznica Srbije.
Signalizacija je radila besprijekorno, komisija je cijelu noć ispitivala i jednog i drugog mašinovođu. Zaključak je da je mašinovođa, koji je upravljao vozom, koji je udario u voz koji je bio u kvaru pritisnuo taster za uzbunu, ali nije smanjio brzinu.
"Do utorka ili srijede komisija će završiti svoj isljednički izvještaj i znaćete tačno ime i prezime ko je odgovoran", kaže Radović.
Danas je situacija redovna, polasci se ne otkazuju, a putnici su na željezničkoj stanici Tošin bunar.
Dva putnička voza sudarila su se juče kada je putnički voz koji je saobraćao na liniji Beograd - Novi Sad naletio u tunelu na voz koji je saobraćao na liniji Beograd - Šid i tom prilikom povrijeđeno je više od 20 putnika.
Većina njih primljena je u Urgentni centar, a niko od njih nije zadržan, jer su povrede bile lakše prirode.
"Željeznice Srbije" formirale su potom posebnu komisiju kako bi najhitnije bili utvrđeni uzroci sudara.
(MONDO)