Motor "miga 21" Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva iznenada se ugasio tokom leta u sredu, a tragedija je izbegnuta isključivo zahvaljujući prisebnosti pilota.
U incidentu, koji je samo poslednji u nizu "otkaza" hrvatskih migova koji su remontovani u Ukrajini, tragedija je izbegnuta jer je pilot uspeo da ponovo upali motor i sigurno sleti u vazduhoplovnu bazu na Plesu, nezvanično saznaje hrvatski "Dnevnik Nove TV".
Prema navodima tog medija, koji se poziva na pouzdane izvore,
incident se dogodio na letu iznad Brodsko-posavske županije, a u trenutku kada je motor "miga 21" prestao da radi preko radioveze se čulo: "Pada kao cigla!".
U hrvatskom Ministarstvu odbrane nisu potvrdili, ali ni demantovali da se motog ugasio, već su samo saopštili da je u pitanju "jedan tehnički problem", preneo je Jutarnji list.
"Možemo potvrditi da se dogodio jedan tehnički problem na avionu tokom leta, nakon čega se avion vratio u vazdušnu bazu na Plesu. U ovom trenutku još se obavljaju svi potrebni tehnički pregledi kako bi se utvrdilo zbog čega je došlo do toga", navelo je to ministarstvo.
Iako je prethodno najavljeno da će "migovi" Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva leteti ove nedelje od ponedeljka do petka, danas ipak nisu leteli, navodi "Dnevnik Nove TV".
Jutarnji list objavio je juče da je tehnička ispravnost hrvatskih borbenih aviona "mig-21" dramatična jer su od ukupno 12 za obavljanje zadataka sposobna samo četiri, o čemu je načelnik Glavnog štaba general Milan Šundov obavestio predsednicu Hrvatske i vrhovnog komandanta Kolindu Grabar-Kitarović.
"Mig-21" se proizvodio od 1959. go 1985. godine i ima ga u svom sastavu i srpsko Ratno vazduhoplovstvo, koje se trudi da ga zameni, i kroz donacije iz Rusije i Beloriusije, i nešto mlađim modelom "mig-29" (počeo da se uvodi u upotrebu 1983).