• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Starci" vladaju putevima

Autor mondo.ba

Prosječna starost automobila koji se nude na jednom od najposjećenijih sajtova u BiH je 16 godina, što znači da su najstarija vozila skoro u rangu oldtajmera i povećavaju rizik na domaćim drumovima.

Prema informacijama objavljenim na sajtu olx.ba, to je jedan od rezultata analize podataka o starosti putničkih automobila koji se nude u njihovom oglasima, a u razmatranje su uzeta vozila proizvedena od 1985. godine.

Na drugom mjestu, sa 1.000 oglasa manje su automobili stari 13. godina, a najmanji broj četvorotočkaša iz 2013. godine, kojih ima blizu 250, prenosi "Euro Blic".

"Upoređujući statistiku ovog sajta sa posljednim zvaničnim pdoacima, koji pokazuju da građani u BiH u prosjeku voze kola stara 17 godina, reklo bi se, u prvi mah, da naši kupci mogu pazariti četvorotočkaše samo godinu dana mlađe. Situacija nije tako crna, jer bi onda značilo da na putevima imamo samo vozila stara između 15 i 17 godina, što nije tačno. U većim gradovima, Banjaluci i Sarajevu možete da vidite više novih automobila, dok u malim sredinama dominiraju vozila stara dvadesetak godina, i to najčešće "golf dvojka". Međutim, ti automobili se uglavnom koriste za kraće destinacije", ističe ekonomista Miloš Todorović.

On još jednom naglašava da se na tržištu nudi malo novih automobila, jer građani nisu u stanju da ih priušte, za razliku od polovnih. "Koliko je finansijska građana problematična svjedoči i ičinjenica da kupci najčešće, umjesto gotovine, nude svoj auto ili neku drugu imovinu, uz doplatu", podsjeća Todorović i dodaje da čak i zastupnici robnih marki u ponudi imaju nova i korištena vozila.

U prva tri mjeseca ove godine u BiH je uvezeno ukupno 15.487 putničkih motornih vozila, što je za 1.893 više u odnosu na isti period prošle godine. Vrijednost uvezenih vozila iznosi 127 miliona maraka, podaci su Uprave za indirektno oporezivanje BiH. Međutim, više od 90 odsto uvezenih automobila je polovno, starosti od 2004. do 2007. godine, a najčešće marke vozila su "folksvagen", "škoda", "opel", "reno", "sitroen" i "ford".

Vlasnik auto-salona u Banjaluci i Derventi Simo Đukić tvrdi da većina starih automobila na

 domaće tržište dolazi sa sumnjivim kilometražama.

"Ako vozilo 2010. godište, koje se smatra mlađim, ima 180.000 pređenih kilometara, onda možete misliti koliko stvarno ima automobil iz 2001. godine, ali građani su slabo informisani o tome", priča on.

Podaci Udruženja evropskih proizvođača pokazuju da jeprosjek vozila u zemljama Evropske unije 8,6 godina. Prosječna starost vozila u Finskoj je 12,3 godine, Švedskoj 9,8, Njemačkoj 8,5, Austriji 7,7 godina, u Velikoj britaniji je 7,8, dok je u Sloveniji 8,7 godina.

Tagovi

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE