Studenti iz Banjaluke i Bihaća sa optimizmom provode „Self UP kampanju“ s ciljem motivisanja, informisanja i podsticanja mladih da realizuju svoje ideje i pokrenu vlastite biznise.
U sklopu „Self UP“ kampanje koju provode zajedno studenti Ekonomskih fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci i Bihaću u okviru projekta „E4U – Outreach to Undergraduate Students“, održano je u „Self UP“ umrežavanje u prostorijama Smart office Banja Luka.
„Self UP“ umrežvanje je dio kampanje, nastale kao rezultat rada „Žutog tima“ projekta „E4U – Outreach to Undergraduate Students“. Kampanja ima za osnovni zatadak da mlade ljude ohrabri i podstakne na realizaciju svojih poslovnih ideja, kao i da pokrenu sopstvene biznise, sve u cilju razvoja preduzetništva na ovim prostorima, a u krajnjoj instanci i zapošljavanja mladih.
„Self UP“ iskustva – u decembru 2016. i januaru 2017. godine - uspješni mladi preduzetnici su držeći motivacione govore i prenoseći svoja iskusva pozivali mlade ljude da se odvaže i razmisle o pokretanju sopstvenih biznissa;
„Self UP“ akademija - kao centralna aktivnost, podrazumijevala je trodnevni vid edukacija namijenjenih svima onima koji imaju određene preduzetničke ideje ili se u budućnosti žele baviti preduzetništvom, međutim nemaju dovoljno znanja, sredstava i podrške okoline za pokretanje sopstvenog biznisa;
„Self UP“ umrežavanje (11.02.2017.) – završni događaj na kojem su učesnici „Self UP“ akademije, zajedno sa svojim timovima koje su okupili u međuvremenu, prezentovali svoje preduzetničke ideje pred stručnim žirijem i takmičili se za vrijedne nagrade.
Kao što je i bila zamisao i što je ujedno najveći doprinos kampanje, nakon Akademije, učesnici su se dobrovoljno povezali i u manjim timovima zajedno radili na razradi preduzetničkih ideja. Na osnovu ocjena žirija, nagrade su dobili nosioci ideja:
- DRVCE (proizvodnja lješnika i uzgoj sporednih biljnih kultura – tartufa i sl, sa promocijom raznovrsnih načina upotrebe proizvoda u skladu sa aktuelnim nutritivnim trendovima);
- Arte di legno (proizvodnja multifunkcionalne, inovativne ambalaže od drveta, jedinstveno dizajnirane i oslikane)
- Invest KU farm (investiciona farma za ulaganje novca u uzgoj tovnih goveda po savremenom sistemu ”krava-tele”)
Pored nagrađenih, žiri je visoko ocijenio i druge ideje kao što su: izrada aplikacije za pametne telefone, koja okuplja društvo pri izlasku i omogućava ocjenjivanje atraktivnosti banjolučkih ugostiteljskih objekata; razvoj novih pravaca turizma i promocija gostoprimstva domaćih stanovnika; uzgoj biljnih kultura koje bi omogućile ekološku, ekonomsku i energetsku efikasnost prilikom grijanja; omogućavanje sistema odlaganja, izlaganja i skladištenja proizvoda vlasnicima online prodavnica.
Za tri najbolje ocijenjene ideje sleduju vrijedne materijalne nagrade i korištenje usluga profesionalnih konksultanata za dalji razvoj svojih ideja, dok su svi u mogućnosti da o svojim idejama nastave komunikaciju sa stručnjacima koji su bili predavači, moderatori i mentori tokom provođenja „Self UP“ kampanje.
Entuzijazam, kao i motivisanost mladih u sklopu ove kampanje potkrijepili su činjenicu da se preduzetništvo, odnosno pokretanje sopstvenih biznisa, postavlja kao jedini pravi odgovor na veliku stopu nezaposlenosti, te jačanje privrede BiH u konačnici.
Više informacija o Self UP kampanji, kao i aktivnostima u sklopu nje možete pronaći na oficijelnoj facebook stranici.