• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Putevi ruske nafte: "Mala" indijska kompanija odjednom ima najviše tankera na svijetu

 Željko Svitlica
Autor Željko Svitlica

Svega 18 mjeseci bilo je dovoljno ovom malom indijskom prevozniku da nabavi flotu od gotovo 60 velikih tankera i postane najveći svjetski brodovlasnik.

 tanker Izvor: Shutterstock

Jedna mala, potpuno nepoznata indijska kompanija, koja je do prošle godine imala samo dva broda, zahvaljujući ruskoj nafti postala je najveći brodovlasnik na svijetu.

Svega 18 mjeseci bilo je dovoljno ovom nepoznatom indijskom prevozniku da nabavi flotu od gotovo 60 velikih tankera i postane najveći igrač na svjetskom tržištu prevoznika nafte.

Kompanija „Gatik šip menadžment“, od početka rata u Ukrajini, kupila je ubjedljivo najviše tankera na tržištu, piše „Fajnenšel tajms“.

„Gatik“ je 2021. godine imao samo dva tankera za prevoz hemikalija. Do aprila ove godine kompanija je nabavila ukupno 58 brodova čija se ukupna vrijednost procjenjuje na 1,6 milijardi dolara.

Pozadina takvog naglog poslovnog uspjeha ali i pitanje pravih vlasnika kompanije obavijeni su velom tajni. GŠM je u martu doregistrovana za izvozne poslove, ali o tome nema drugih zvaničnih podataka

„Gatik” dijeli službenu adresu s brodarskom kompanijom iz Mumbaja pod nazivom „Buena vista šiping”. Riječ je o još jednoj malo poznatoj brodarskoj kompaniji koja je do dvije godine prijavila imovinu vrijednu svega 100.000 dolara.

Ko je stvarni vlasnik „Buena vista šipinga” i ko je finansirao rapidno širenje „Gatikove” flote i dalje je enigma na naftnom tržištu.

Pojedini zapadni analitičari spekulišu da bi vezu trebalo tražiti u najvećem „Gatikovom” klijentu – ruskom „Rosnjeftu”.

Indija uvećala uvoz ruske nafte

Udio zemalja OPEC-a u indijskom uvozu nafte u fiskalnoj 2022./2023. godini najmanji je u zadnje 22 godine, budući da je skočio indijski uvoz jeftinije ruske nafte, pokazuju podaci dobijeni iz industrijskih izvora, objavio je Seebiz.

Članicama OPEC-a, uglavnom s Bliskog istoka i iz Afrike, udio na indijskom tržištu nafte smanjen je na 59 posto u fiskalnoj godini zaključno s martom 2023., s oko 72 posto u fiskalnoj 2021./2022., pokazuje Rojtersova analiza podataka koji datiraju od 2001./2002.

Rusija je po prvi put pretekla Irak i postala najveći dobavljač nafte Indiji, poguravši Saudijsku Arabiju na treće mjesto u nedavno završenoj fiskalnoj godini, pokazuju podaci.

Udio OPEC-a smanjio se jer je Indija, koja je u prošlosti rijetko kupovala rusku naftu zbog visokih troškova prevoza, sada glavni naftni klijent za rusku naftu koja se doprema morem, koju su zapadne zemlje odbacile nakon ruske invazije na Ukrajinu u februaru prošle godine.

Indija je uvezla oko 1,6 miliona barela dnevno (bpd) ruske nafte u 2022./23.godini, što je oko 23 posto od ukupno uvezenih 4,65 miliona barela dnevno.

(Politika)

Povezano

Još iz INFO

Komentari 1

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RS

To se direktno treba zahvaliti EU koja nece da kupuje Rusku naftu po cjeni od 1km lupam.,ali joj je isplatljivije tu istu Rusku naftu kupiti od Indije za 4km recimo. Ludilo mozga ko nam vodi Evropu

MONDO REPORTAŽE