Ministar trgovine i turizma RS Denis Šulić najavio je da je novih 30 proizvoda od 11 različitih proizvođača obuhvaćeno kampanjom "nula odsto marže". Njih kupci od danas mogu pronaći u 18 marketa širom Srpske. Kampanja će će trajati do 30. juna 2025. godine.

Šulić je rekao da su u pitanju proizvodi robnih marki 11 domaćih proizvođača koji će biti jeftiniji za 20 do 30 odsto.
"Uvedene su tri različite aktivnosti u cilju zadržavanja cijena proizvoda u marketima pod kontrolom.Jedna od aktivnosti je nula odsto marže sa proizvođačima. U toj kampanji imamo 30 proizvoda od 11 proizvođača, među kojima su "Spektar drink" i "Sava Semberija" iz Bijeljine, "Frukta trade" iz Dervente, "Tulumović", "Topolska" i "Dukat" iz Laktaša, "MI-Trivas“ i "Mladegspak" iz Prnjavora, "Bingo" iz Tuzle, "Mljekara Pađeni" iz Bileće i "Mlijekoprodukt" iz Kozarske Dubice", rekao je Šulić.
Naveo je da se očekuje i ulazak kompanije "Vitaminka" u kampanju sa određenim asortimanom svojih proiozvoda.
"I sa njima smo dogovorili učešće u kampanji. U pregovorima smo i sa ostalim proizvođačima, tako da možemo očekivati da će broj ovih proizvoda u narednim danima biti veći", rekao je on.
Pored toga, Šulić navodi da je kampanju uključeno i šest marketa koji imaju svoje robne marke na koje će se odriuvati nekih dijelova marže.
"Za razliku od ovih 30 proizvoda, oni će se moći naći samo u marketu u kojima je ta robna marka zastupljena. Npr. ako je to robna marka Binga ona se može naći samo tu i slično. Naša procjena je da ćemo imati i dodatnih 30 proizvoda na nula odsto marže", naveo je on .
Šulić pojašnjava da se u okviru kampanje "Društveno odgovorni" nalazi još 500 različitih artikala roba široke potrošnje.
"Ova kampanja na nule odsto marže traje do 30. juna Možda će se još neki proizvođači priključiti. Marketi će na mjesečnom nivou mijenjati robu iz svojih robnih marki. A ovih 30 proizvoda će biti dostupni u marketima za vrijeme čitavog trajanja kampanje. Kampanja se nastavlja i nakon 30. juna", rekao je on.
Šulić je podsjetio da je u proteklih mjesec dana izvršena inspekcijska kontrola u markletima i da su propisane kazne u visini oko 80.000 maraka zbog nepoštovanja Zakona o trgovini.
"Većina kazni se odnosi na one da su pojedini artiklli na rafama bili označeni jednom cijenom a druga cijena je bila na kasi. Ili da artikl nije imao vidljivo istaknutu cijenu. Kad su u pitanju marže na osnovnim životnim namirnicama i robama široke potrošnje kada uporedimo sa uredbom. Te marže ne prelaze visinu koju smo uredili uredbom. Nastavićemo dalje da pratimo segment maržiranja proizvoda i nećemo stati sa inspekcijskim nadzorom. U slučaju da inspekcije utvrde da su marketi maržirali određene poruke više nego što je definisano prethodnom uredbom", rekao je on.
Najavio je i da se do kraja godine može očekivati i novi Zakon o zaštiti potrošača koji će dopuniti nedostatke onog prethodnog.
(MONDO)