Danas je u Ministarstvu trgovine i turizma biti održan sastanak o normativnom okviru problematike ostvarivanja potrošačkih prava, na kojem je bilo riječi o kampanji "Društveno odgovorni" i najavljenom bojkotu kupovine od strane potrošača.
![Ministarstvo trgovine i turizma Ministarstvo trgovine i turizma](https://static.mondo.ba/Picture/789686/jpeg/Ministarstvo-trgovine-i-turizma.jpeg?ts=2025-01-30T15:28:05)
Ministar trgovine i turizma RS Denis Šulić najavio je da je ove godine planirana izrada novog Zakona o zaštiti potrošača, i da će biti nastavljena kampanja "Društveno odgovorni". Takođe je najavljen sastanak sa trgovačkim lancima, dobavljačima i proizvođačima kako bi se razgovaralo o cijenama proizvoda.
"Nastavljamo sa kampanjom društveno odgovorni kojom je obuhvaćeno više od 500 artikala, ali ne želimo da tu stane", rekao je Šulić.
Šulić smatra da bojkot nikada nije dobar već da do pozitivnih rješenja treba doći zajedničkim radom.
"Inspekcija će kontrolisati marže kako bi utvrdili da li kod određenih trgovaca dolazi do ekstra profita", naglasio je ministar.
Najavio je da će biti izvršena podjele potrebnih proizvoda i roba korisnicima slabijeg imovinskog stanja putem crvenog krsta i javnih kuhinja.
Zoran Petoš, projekt menadžer UG "Don" iz Prijedora ističe kako je potrebna izrada novog Zakona o zaštiti potrošača pošto prethodni zakon ne podliježe izmenama.
"O tome smo danas razgovarali kako unaprediti novi zakon o zaštiti potrošača. Određeni članovi se moraju definisati. Udruženja potrošača će aktivno učestvovati u izradi ovog zakona", rekao je Petoš.
Udruženja su upozorila na, kako kažu, nesavjesno ponašanje pojedinih trgovaca.
"Svaki potrošač ima pravo da sutra odluči po svom izboru ali bojkotom svakako poručuju da potrošač utiče i na ponudu i na potražnju", poručio je on.
Dragana Šobot, sekretar Udruženja trgovine u Privrednoj komori RS, kaže da su trgovci izrazili spremnost za nastavak kampanje "Društveno odgovorni" u kojoj je uključeno 600 artikala, a da su spremni da uključe nove. Istakla je da se svi artikli koji su u kampanji mogu vidjeti na sajtu ministarstva.
Smatra da najavljeni bojkot neće dati rezultate.
"Ako posmatramo bojkot u Hrvatskoj mislim da to nije dalo rezultate jer su ljudi kupovali dan ranije ili dan kasnije, što onda ništa ne mijenja. Mislim da trebamo biti društveno odgovorni i tako doći do određenog cilja", poručila je Šobot.
(MONDO)