• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koncesionar ne odustaje od izgradnje autoputa

Koncesionar za izgradnju autoputa Horgoš-Požega saopštio je da je ispunio sve obaveze iz koncesionog ugovora

 Koncesionar ne odustaje od izgradnje autoputa Izvor: MONDO

Koncesionar za izgradnju autoputa Horgoš-Požega saopštio je da je ispunio sve obaveze iz koncesionog ugovora i da je spreman da nastavi sa pripremama za počcetak izgradnje te saobraćajnice.

"Mi smo ispunili sve obaveze prema još uvek važećem Ugovoru o koncesiji i trenutno očekujemo zvaničnu informaciju od Vlade Srbije o daljim koracima i u svakom trenutku smo spremni da nastavimo sa realizacijom ovog projekta", piše u saopštenju preduzeća "Sever-jug autoput" koje je koncesionar osnovao u Srbiji.

Dodaje se da su "intenzivni pregovori koncesionara sa predstavnicima Vlade Srbije, koji su trajali poslednjih šest meseci, bili veoma obećavajući", ali da je koncesija, "neposredno pre postizanja sporazuma, dovedena u pitanje".

Predstavnici "Sever-Jug autoputa" su istakli da su uvereni da bi, preme predlogu koncesionara, izgradnja autoputa počela 1. januara 2009. godine.

"Ekonomski isplativo rešenje bi, pre svega, osiguralo neto evropske investicije u Srbiju, koje obezbeđuju koncesionar i zajmodavci, vredne više od dve milijarde evra, čime bi se omogućila izgradnja punog profila autoputa od Horgoša do Trbušana do 2014. godine i od Trbušana do Požege do kraja 2016. godine", ističe se u saopštenju.

Kako je navedeno, prema rešenju koje je predložio koncesionar, iako bi Vlada Srbije garantovala određen protok saobraćaja, ukupan iznos isplaćenih koncesionih naknada bi uvećao budžet Srbije tokom celog koncesionog perioda od 25 godina za više od 900 miliona evra, čak i u slučaju da prihodi od putarine budu znatno manji od očekivanih.

Koncesiona naknada koja bi bila plaćena Vladi u slučaju pozitivnog rasta saobraćaja iznosila bi, prema računici koncesionara, više od 3,2 milijarde evra.

"Uvereni smo da će naš predlog za finansiranje projekta Horgoš - Požega obezbediti najisplativije rešenje za Srbiju, kao i najbržu i najefikasniju implementaciju ovog važnog projekta koji će doprineti bržem ekonomskom razvoju Srbije", ističe se u saopštenju preduzeća "Sever-jug autoput".

Nacionalni savet za infrastrukturu, kojim predsedava predsednik Srbije Boris Tadić, pre dva dana je zaključio da nema osnova da ugovor o koncesiji stupi na snagu, jer su neprihvatljivi dodatni zahtevi koncesionara.

Predsednik Vlade Srbije Mirko Cvetković sinoć je izjavio da će se u razgovorima sa koncesionarom tražiti obostrano najprihvatljivije rešenje, kako bi se izbegao spor ugovornih strana.

Koncesioni ugovor je krajem marta prošle godine potpisala Vlada Srbije sa konzorcijumom Alpina-FCC, ali je španski FČ kasnije ustupio prava u koncesiji austrijskoj građevinskoj kompaniji Por.

(www.mtsmondo.com/Beta)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE