Investicije koje je obećavala vlast RS tokom ove godine, vrijedne nekoliko milijardi KM, pod znakom su pitanja, upozorava nedjeljnik "Lider" .
Ovaj hrvatski poslovni nedjeljnik u izdanju za BiH precizira da će propalo partnerstvo sa češkim ČEZ-om Srpsku koštati 1,4 milijarde evra, i da je jedina uspješna privatizacija prodaja Telekoma Srpske za koji je dobijeno 646 miliona evra.
Slijede problemi sa gradnjom autoputa Banja Luka-Gradiška, čijih se šest kilometara gradi čak šest godina, a austrijski Štrabag će tek sljedeće godine ući u investicijske radove, iako je bilo najavljivano da će to biti ove godine.
Najnoviji projekat je autoput Banja Luka-Doboj, čija bi gradnja trebalo da počne sredinom godine. No, budući da je za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na toj dionici potrebno više od četiri miliona KM, uskoro će se vidjeti kakva je budućnost i te investicije.
Posljednjih dana ponovo je na površinu isplivao i problem oko nagomilanih dugova Fabrike glinice Birač koju je 2003. godine kupio litvanski Ubig.
Rukovodstvo te fabrike zatražilo je početkom februara od Vlade RS pomoć i otpis dugova od 40 miliona evra kako bi prebrodili finansijsku krizu.
U suprotnom najavljuje se otpuštanje preko hiljadu radnika tog preduzeća jer, kako kažu, cijena aluminijuma pala je na svjetskom tržištu na oko 1.200 dolara za tonu, dok je cijena glinice pala na 150 dolara po toni što je u prosjeku 60 odsto jeftinije u odnosu na
posljednjih sedam mjeseci.
(Beta)