Potrošači u RS nisu dovoljno zaštićeni, a njih 80 odsto nije upoznato sa svojim pravima, kažu iz resornog ministarstva.
Dovoljnu zaštitu potrošačima ne omogućava ni Zakon o zaštiti potrošača u BiH, kažu predstavnici ministarstvu trgovine i turizma RS i udruženja potrošača.
U nedjelju, na Svjetski dan potrošača, u funkciju je stavljena internet prezentacija Asocijacije potrošača, kako bi mogli što bolje da se informišu o zagarantovanim pravima.
Prvi Zakon o zaštiti potrošača u BiH stupio je na snagu 2002. Pomoćnik ministra za trgovinu u Vladi Srpske, Dušanka Tegeltija, kaže da Zakon nije u dovoljnoj mjeri zaštitio potrošače i da će Vlada Srpske naredne godine zaštitu potrošača zakonski regulisati na entitetskom nivou.
U Doboju obilježen Međunarodni dan potrošača
Mladi volonteri Udruženja potrošača "Toper" danas su trgovačkim organizacijama i građanima Doboja dijelili informativni materijal o njihovim zakonskim obavezama i pravima.
Povodom 15. marta - Međunarodnog dana potrošača, volonteri "Topera" izveli su akciju pod nazivom "Neka svaki dan bude dan potrošača".
"Cilj akcije je iformisanje potrošača o načinu postupanja kod kupovine proizvoda, te zakonskim pravima potrošača i obavezama trgovaca", izjavila je Srni predsjednik Udruženja potrošača "Toper" Snežana Šešlija.
Ona je navela da su u materijalima date osnovne informacije na koje potrošači treba da obrate pažnju kod kupovine proizvoda, posebno na istaknutu deklaraciju na jezicima naroda u BiH, te na cijenu i izdavanje računa, sa kojim se jedino može uložiti reklamacija o nedostatku kupljenog proizvoda.
"Dobojsko udruženja građana 'Toper' osnovalo je 25. oktobra 2007. godine, a Udruženje potrošača u ovom gradu sa istoimenim nazivom i jedino je takvo udruženje na dobojskoj regiji", podsjetila je Šešlija.
(Srna)