• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Jat ne leti

Srpska državna aviokompanija Jat ervejz saopštila je da su svi predviđeni letovi do daljeg otkazani, a da će putnici o svemu biti obaviještavani.

 Jat ne leti Izvor: MONDO

Kako se navodi, Jat ervejz preduzima sve što može da obezbijedi da avioni što prije polete i prevaziđe posljedice štrajka preduzeca Jat tehnika, i dodaje da će odgovorni iz tog preduzeća morati da snose posljedice za nanesenu štetu.

Dodaje se da je Jat ervejz obezbijedio polijetanje na čarter letu za Donjeck avionom Aviogeneksa koji ima svog licenciranog mehaničara, a isti avion će prevesti putnike za Moskvu.

Putnicma na ostalim linijama biće omogućeno da se prevezu prvim raspoloživim letovima ka željenim destinacijama.

Putnici sa leta u utorak naveče za Monastir otputovali su avionom Tunis era. Putnicima sa letova za Sarajevo, Skoplje i Solun omogućeno je da otputuju drugim avioprevoznicima ili im je obezbijeđen smještaj u beogradskim hotelima.

Prema standardnim procedurama svjetskih aviokompanija, Jat ervejz će omogućiti prebacivanje putnika na sljedeći let Jat ervejza ili će putnik, ako to ne bude moguće, moći da bira da li će otputovati nekom drugom kompanijom s kojom Jat ervejz ima ugovor ili će mu biti vraćen novac.

Putnici koji su čekirani, a koji su u tranzitu, dobiće hotelski smještaj, dok lokalnim putnicima i putnicima koji nisu čekirani Jat ervejz, kako se navodi, nije u mogućnosti da pokrije troškove smještaja u hotelu, obroka i prevoza između aerodroma i hotela.

Državna kompanija Jat tehnika, koja je 2005. godine izdvojena iz Jat ervejza, u utorak je u 15.00 obustavila održavanje flote srpske aviokompanije zbog dugovanja, nakon čega je počelo otkazivanje letova Jat ervejza.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da će Vlada do kraja nedjelje razmotriti predlog programa poslovanja i konsolidacije "Jat ervejza" koji obuhvata i rješavanje problema dugova "Jat tehnici".

Mrkonjić je novinarima istakao da je iznenađen nestrpljenjem zaposlenih u "Jat tehnici" "koji nemaju toliko male plate da bi se ovako ponašali".

Mrkonjić je naglasio da se traži rješenje za problem štrajka u "Jat tehnici", naglasivši da su i "Jat ervejz" i "Jat tehnika" samostalna preduzeća i da, iako je država njihov vlasnik, nije dobro da na njih vrši pritisak.

Ministar je rekao da je stav države da "Jat tehnika" i "Jat ervejz" treba da stanu na svoje noge.

Državni sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu infrastrukture Miodrag Miljković takođe je ocijenio da je štrajk "Jat tehnike" bio preuranjen i nepotreban i dodao da se neprekidno radi na tome da štrajk bude prekinut i da se uspostavi normalan saobraćaj.

Zaposleni u "Jat tehnici" su prestali da održavaju avione "Jat ervejza" jer nije ispunjen dogovor o isplati sredstava koja im duguje nacionalni avioprevoznik.

Dušan Serdanović iz sindikata "JAT tehnike" rekao je RTS-u da je "dug 'Jata' narastao na više od 110 miliona" i da je štrajk, odnosno obustava rada, ekonomske i egzistencijalne prirode.

Prema njegovim riječima, predstavnici tog sindikata su direktoru "Jat ervejza" predložili da se bar djelimično servisiraju ti dugovi, ali nisu naišli na razumijevanje.

On je rekao da nije trebalo da dođe do otkazivanja letova i da očekuje da će se naći rješenje, koje bi bilo da se izmire dugovanja.

Direktor Jat tehnike Srđan Mišković izjavio je da su započeti razgovori sa Ministarstvom za infrastrukturu Srbije o rješenju problema duga Jat ervejza toj kompaniji za servisiranje aviona.

Mišković je agenciji Beta kazao da je Jat tehnika u utorak obustavila usluge avionima Jat ervejza zbog duga od 110 miliona dinara, koji ugrožava opstanak i normalan rad kompanije za servisiranje aviona.

"Dok Jat ervejz ne isplati dugovanja neće biti servisiranja aviona", naglasio je on i dodao da zbog tog duga plate u Jat tehnici kasne više od mjesec dana.

Jat tehnika je izdvojena iz Jat ervejza 2005. godine, a obe kompanije su u vlasništvu Vlade Srbije.

Mišković je naveo da su razgovori sa Ministarstvom za infrastrukturu intenzivni i dodao da je Jat tehnika poslala pismo Vladi Srbije sa predlogom programa i konsolidacije kompanije.

"Šta će od toga biti vidjeće se nakon sjednice Vlade zakazane za četvrtak", kazao je direktor kompanije za održavanje aviona Jat tehnika Srđan Mišković.

(agencije/MONDO)

Još iz INFO

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

MONDO REPORTAŽE