Prijetnje islamskih terorista da će napasti željezničke čvorove u Evropi izazvla je pravu uzbunu u zemljima EU
U Njemačkoj vlasti izbjegavaju da preciznije navedu mjere zaštite koje preduzimaju, ali je poznato da će policija pojačati broj ljudi na stanicama da bi ih bolje nadzirala.
Ugrožena su najviše velika čvorišta, poput Kelna i Frankfurta na Majni.
Očekuje se da će na stanicama biti instalisano još kamera za nadzor.
Nakon napada na /pri/gradske vozove u Madridu 2004. godine Španija je pojačala sigurnosne mjere na željezničkim stanicama.
Kontrole u slučaju brzih vozova /na međugradskim linijama/ liče onima na aerodromima.
Putnici u voz mogu ući tek nakon što se skeniraju njihove torbe. Karte ne kontrolišu kondukteri već ih pregledaju u bezbjednosnim koridorima preko kojih se ulazi na peron.
Britanska firma "Evrostar grup" je već krajem 90-ih godina prošlog vijeka provodila stroge kontrole na stanicama i međunarodnim linijama.
Putnici su, slično kao i na aerodromima, morali proći kroz "ček in" kontrolu.
U Rusiji se od aprila ove godine na 32 velike željezničke stanice provode kontrole slične onima iz aviosaobraćaja.
Kako ne bi bilo zastoja, ruske vlasti ne kontrolišu sve putnike i njihove torbe, već samo neke.
(Srna)